Tinselflickans arkiv

Fjärde gången gillt!

På vägen till Sahlgrenska dividerade maken och jag om de skulle ha behövt tina upp ett embryo eller två (om det första inte klarade sig). Min man, den evige optimisten, var säker på att det skulle räcka med ett, medan jag som är lite av en domedagsprofet trodde att det säkert inte fanns någon kvar.

Tidigare har vi haft för vana att slå vad om hur många ägg som befruktats, och även den här gången var maken sugen på att satsa tio kronor på att de bara hade tinat ett. Men jag ville inte…

Och tur var väl det, för i så fall hade han faktiskt vunnit. Nu är jag tio kronor rikare än jag hade varit om vi slagit vad, plus att vi fortfarande har ett ägg kvar i frysen.

Och jag har för fjärde gången i mitt liv ett befruktat embryo i min livmoder.

Postat i:FET och IVF, Kärleken,

No Responses Yet

  1. Fuksen skriver:

    bara att sätta in tian på boainförbebis-sparkontot då 🙂
    skickar alla varma stöttande och positiva tankar jag kan till lill*n där inne ”fästfästfäst”
    KRAM!!

  2. Marie skriver:

    En varm tanke från en ”då och då-läsare”. Jag hoppas med hela mitt hjärta att det kommer att gå vägen denna gången.

  3. Cinks skriver:

    Brr-rr, jag känner liksom en regnbåge av känslor när jag läser att allt gått bra. Stämmer in likt en hejjarklack i fuksens: ”fästfästfäst”. Kram!

  4. Betty2 skriver:

    Vad härligt, GRATTIS! 🙂
    Jag är glad att din man vann ”vadet” oxå, det var precis likadant för oss. 😉 Jag kunde ju aldrig tro att vi skulle ha någon kvar i frysen, vilket mannen var övertygad om. Och nu ligger det en liten ensam eskimå på SU och väntar på oss. 🙂

    Dessutom är min man lika säker (bestämd) som din man på att det kommer funka den här gången, så jag hoppas att de båda har rätt där med. 😀 (Manlig intuition kanske?)

    Lycka till nu! Jag fortsätter hålla tummarna! 🙂 Kram!

  5. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Vad bra att ni har ett kvar, men det hoppas jag verkligen att ni inte ska behöva använda!!!!

    NU vill jag så otroligt mycket att det ska vara er tur!

  6. Ulla skriver:

    Jag håller också tummarna!

  7. Pia skriver:

    Nej, nu attan ska det inte bli fler gånger utan nu ska det det dröja nio månader och sen ska de komma ut en liten eskimåbebis!
    *håller tummarna*

  8. Solkatten skriver:

    Mina tummar är också påkopplade fr.om. nu!

    Kram!

  9. Astillbe (Busan) skriver:

    Grattis!!! Håller tummarna stenhårt för er!

    Kram!

  10. puffan skriver:

    håller alla mina alientummar så de blir blå

  11. Anonymous skriver:

    Jag sitter i Linköping och hoppas. Som den eviga optimist jag är så tycker jag att sannolikheten för ett lyckat försök ökar med tiden!

    Stor kram från Anette!

  12. Anonymous skriver:

    fingers crosst !!

  13. Saring skriver:

    GRATTIIIS!!! *hoppashoppashoppetihoppas* Jag dansar en glad och virvlig eskimådans och håller fästfest!

  14. Salvia skriver:

    Ja, hoppas, hoppas! Tummar och kramar!

  15. Tinselflickan skriver:

    Tack alla snälla för era kramar och tummar och glada tillrop!

    Fästfest var det, Saring! =)

  16. Tilda skriver:

    Heja lilla ägget!!! Nu måste detta funka, vi ska ju bilda gravidgrupp, eller hur? Många kramar

  17. Adde skriver:

    Mer tummar!!!
    Hoppas hoppas hoppas…
    Kramar

  18. grodis skriver:

    Åh, vad härligt att det gick vägen med lill* embryot och att du numera är ruvare, Tina! Vad skönt också att de bara behövde tina(!) upp ett också, så ni har det andra kvar för syskonförsök när ni är redo. 😉

    Tumhållning (ännu mer än vanligt) är påkopplad fr o m nu!

    KRAM!

  19. Tinselflickan skriver:

    Tack snälla! Nu hoppas jag att era tummar funkar… =)

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

