Tinselflickans arkiv

Svar till Crrly (och alla andra nyfikna)

När tinas äggen?
På lördag förmiddag. De tinar upp dem ett i taget, så att om det första inte klarar sig ger man sig på nästa.

Blir det bara ett som sätts in?
Ja, troligen. Jag har inte gjort FET på SU tidigare, har bara misslyckats med en ivf tidigare så det blir nog bara ett. Två sätter man bara in i undantagsfall, eller om det är dålig kvalité på båda.

Är det god chans att de klarar upptiningen?
De brukar säga att det är 75-80 procents chans att ett embryo klarar sig. Men jag tar inte ut något i förskott, vännen Tilda hade fem stycken i frysen sist – varav inget klarade sig. Så vi får se.

Hur många eskimåer* har du?
Två små. Men de var av toppkvalité när de frystes ner. Hoppas bara de är det vid upptining också.

Ska du vänta i 16 dagar innan du testar dig eller vad händer?
Minst 18 dagar ska jag vänta innan jag testar, men går det inte vägen kommer jag att börja blöda inom cirka 10-11 dagar efter det att jag fått tillbaks embryot. Eftersom vi gör detta i en ostimulerad cykel kommer inte mensen att försenas av några hormoner. De bara pluppar in ett embryo och hoppas på det bästa.

* Frysta embryon.

Postat i:FET och IVF, ,

No Responses Yet

  1. Tingeling skriver:

    Tack för infopuffen, Tina! Intressant med ren fakta ibland också! Kram och lycka till!!

  2. Robert H. skriver:

    När kommer du till Stockholm och super skallen i bitar sådär som bara du kan göra?
    Jag håller naturligtvis tummarna för att det går bra med allt vad ivf heter!

  3. Tinselflickan skriver:

    Tingeling: Tack! Kram på dig med.

    Robert: Jadu. När kommer du till Göteborg och super skallen i bitar sådär som bara du kan göra? kontrar jag med… Fast som blivande läkare kan jag tänka mig att du inte riktigt hinner med.

    Om dina tummar fungerar så blir det nog inget supande för mig framöver. Så antingen släpper du dem eller så siktar du in dig på en fika. Eller så får du supa och jag titta på.

    Kram!

  4. Anonymous skriver:

    Hoppas att allt funkar nu för erden här gången!

    LYCKA TILL!

    😉
    Millo

  5. crrly skriver:

    Ah, tack! 🙂

    Vad avgör om man gör det stimulerat eller ostimulerat, om man får fråga vidare?

  6. Tinselflickan skriver:

    Stimulerat gör man när man har problem med oregelbunden ägglossning eller när det är viktigt att pricka in ett visst datum för återföring.

    För att kunna göra ostimulerat krävs att man har en någorlunda regelbunden ägglossning. Eller att man har ägglossning över huvud taget.

Kommentera

Besökare

  • 142,617 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

