Tinselflickans arkiv

Jag tar tillbaks…

allt elakt, dumt och grinigt jag sagt om massören och hennes neutralitetsteori.

I dag, på dag 17 av min menscykel, har jag fått omslag på en av mina svindyra ägglossningstester. Vilket betyder att jag för andra gången i rad (sedan jag började med bindvävsmassage) har en cykel på 31 dagar. Till skillnad från det senaste årets 35 dagar.

Det bara måste vara bra.

Jag kommer under inga omständigheter att kunna låta bli att tänka på det som händer i min kropp under ruvningen – men jag ska banne mig anstränga mig för att försöka må bra under tiden!

Just det – det betyder att det antagligen blir återföring på lördag.

Postat i:Barnlöshet, FET och IVF, ,

No Responses Yet

  1. Pia skriver:

    Men vad bra! Då blir det hållna tummar i helgen!

  2. Puffan skriver:

    Gud vad jag hoppas att det kommer lyckas för er nu. Jag håller alla tummar jag har (bara två, jag är ingen inavlad alien med fjorton armar om nån trodde det…) och hoppas, hoppas, hoppas.

  3. Grodan skriver:

    Hurra, vad bra! 😀 Härligt, Tina! Nu börjar operation tumhållning på allvar!

  4. Anonymous skriver:

    Håller tummarna hårt!!!

  5. Nathalie Winberg skriver:

    Hurrra! ^_^ Lycka till, break a leg! 🙂

  6. Anonymous skriver:

    Hej!
    Sitter på min rast och ser att du fått omslag:-) Grattis! Håller tummarna för att du kommer fram direkt till SU.
    Visst är det så att det måste vara vår tur att lyckas nu. Är så trött på mina vedervärdiga menssmärtor. Skulle vara så skönt att slippa dem i 9 månader:-)!
    Kram Agapanthus

  7. Adde skriver:

    tummar, tummar, tummar 🙂

  8. Lillan skriver:

    Du vet att lunch på Thairestaurangen är att rekommendera!!!

    stor lyckospark i rumpan!
    //Lillan

  9. Solkatten skriver:

    Heja heja =)

  10. Diana skriver:

    Kul! jag håller tummarna

    För övrigt måste jag berätta nåt magsurt… Hade beställt kläder från La Redoute och när jag öppnade paketet med de fina kläderna fanns ochkså en tidning med på köpet… ”Mama” med fru Perelli med barn på omslaget. Visst, jag är kvinna och över 30 men i totalt fel målgrupp. ”Infertility” vore väl snarare rätt tidning för mig om de finns…

  11. sanna skriver:

    The sooner the better, inte sant?!

    Kanske har massagen återställt balansen i kroppen?

    BAMSEKRAM!

  12. Salvia skriver:

    Ok! Mina tummar hålls för din skull också!

  13. crrly skriver:

    Å, weeee, så jäkla spännande!!!

    Kan man få be om lite detaljer om FET? När tinas äggen? Eller blir det bara ett som sätts in förresten? Är det god chans att de klarar upptiningen eller hur ser det ut? Hur många eskimåer har du? Ska du vänta i 16 dagar sen innan du testar dig eller vad händer?

  14. Tinselflickan skriver:

    Crrly: Så många frågor! =) Jag skriver ett eget inlägg… ;o)

    Sanna: Kanske det, kanske…

    Diana: Nej, vad korkat?!! Möjligtvis om du hade beställt babykläder eller mammakläder – men inte fan annars! Jag hade nog ringt och klagat, om det hade varit jag.

    Lillan: Ställer du upp eller? ;o) Tyvärr ligger den helt fel och eftersom vi ska vara på SU kl 12 blir det snarare thaifrukost än lunch. Får spara den till syskonförsöken, eller hur! ;o)

    Agapanthus: visst vore det skönta att slippa de där smärtorna ett tag framöver…

    Puffan: Tummar, tår, alienarmar – allt uppskattas! =)

    Och till alla andra: stort tack för era tummar och glada tillrop! Jag är så tacksam att det finns så många som orkar och vill skicka positiva vibbar.

    Kram på er!

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

