Tinselflickans arkiv

Lite chockad

Ibland – men bara ibland – blir man överraskad av sin egen kropp.

I natt, precis när jag gick hem från jobbet*, gick jag på toa och då fick jag en smärre chock. Mensen var fem dagar tidig. Jag tror aldrig det har hänt förut.

Eller rättare sagt, det har det – det är ju bara nyligen som jag förstått att min menscykel är 35-36 dagar lång i stället för 30-31 – och oftast jag har börjat vänta in den redan på dag 28. Varje dag efter det har jag trott att jag varit gravid… Nu var jag inte förberedd alls – jag är ju bara på dag 31.

Men vad skönt att slippa den där ångesten och alla förhoppningarna som samlas vid slutet av varje menscykel. Tror att det är första gången sen vi började försöka som jag blivit överraskad på det här viset. Tänk om det alltid var så – så underbart.

Vi ska ju göra ett frysförsök i den här cykeln. Jag och maken har knappt pratat om frysförsöket i sommar. Vi har ju haft sommarlov. Men plötsligt är det dags att kasta sig in i eländet igen. Den här gången med lite bättre förutsättningar än förut – jag är ju inte ett psykiskt vrak för tillfället. Det kanske jag inte har varit tidigare heller men jag har mått betydligt sämre.

Shit i luvan**. Nu börjar vi igen.

*Jag jobbar natt igen. Det behövs tydligen flera redigerare under friidrotts-EM och eftersom jag kan både skriva och redigera får jag hoppa mellan jobben. Jag är lite trött på det men snart är det över. Då ska jag vara nöjesreporter i två veckor.

** Jag vet inte var jag fått det uttrycket ifrån men jag använder det rätt ofta.

Postat i:FET och IVF, ,

No Responses Yet

  1. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Men då börjar jag hålla tummarna redan nu!!!

    Du ligger definitivt på första plats (tillsammans med några andra)bland dem vars tur det varit länge!

    Kramar

  2. Tess skriver:

    Oj oj oj. Håller tummarna massor nu då 🙂

  3. Mina skriver:

    Hoppas, hoppas…

    Så bra att få följa vad jag har framför mig 😉

    Lycka till!

    Kram

  4. Tinselflickan skriver:

    Tack för tummarna!

Kommentera

Besökare

  • 142,557 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

