Tinselflickans arkiv

Ännu en ivf bäbis född!

Det är med glädjetårar i ögonen jag konstaterar att ännu en av mina nätvänner fått sitt efterlängtade barn.

B-boom har jag följt ett tag* på Aff. Hon var katalysatorn på både Svårt att bli gravid-forumet och IVF-forumet. En peppande, underbar människa som alltid hade något snällt att kommentera till allas inlägg. Plus att hon var påläst och hjälpsam.

Vi följde hennes och makens kamp för att få låna pengar för att göra ivf, peppade henne när de först fick nej och tjoade av glädje när de sen fick ja.

Vi tjöt av skratt när hon berättade om vad hon och sin man hade för sig på kliniken innan återförandet och vilket arbetsnamn de hittat på till sitt lilla embryo.

Och alla fällde nog en och annan glädjetår när B-boom berättade att hon fått ett plus. Att hon verkligen var gravid.

I förrgår föddes deras efterlängtade lilla mirakel.

Välkommen till världen, Lovisa!

* Ett år, kanske två?

Postat i:Barnlöshet

No Responses Yet

  1. crrly skriver:

    Oj, vad kul! 🙂

    Och vad snygg din blogg är! 🙂

  2. Lillan skriver:

    Jag har följt B-boom sedan hon (precis som jag) var en naiv liten gröngöling som hoppade mellan ankomstgrupperna och till slut fick inse att det var Svårt Att bli Gravid hon skulle hamna i. Vi har följts åt sedan 2000 därinne och var i exakt samma sits… Skillnaden är ju att jag lyckades med en IVF-behandling 3 år innan henne! Jag är så obeskrivligt glad för hennes skull och ögonen tåras fortfarande varje gång jag tänker på hennes lilla tjej!

  3. Tess skriver:

    Ja det är fantastiskt underbart!! Glädjetårarna bränner i mina ögon och jag sitter här på jobbet och inser att jag kommer att gråta varje dag även denna gången …

  4. Erica skriver:

    Så roligt att höra! Lovisa är ett namn som ligger högt på vår (f.ö. korta) lista. Grymt snygg design på bloggen!

Kommentera

Besökare

  • 142,668 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

