Tinselflickans arkiv

Mörbultad

Nu har jag varit på bindvävsmassage för andra gången. Under tiden är det ibland nästintill olidligt, men så här efteråt känns det ganska bra.

Hon är väldigt snäll, massören/terapeuten. Hon säger att jag får kalla henne vilka fula namn jag vill under behandlingen. Men jag brukar faktiskt hålla tyst. Även om det känns som jag vill skrika ibland.

Det börjar jättebra. Hon masserar på ryggen med varma händer och jag faller in i en dvala. Sen börjar hon jobba med fingrarna och plötsligt är det inte lika skönt längre. Sen blir det jobbigt, och sen gör det riktigt ont, och precis när jag känner att jag inte orkar mer och ska säga till så slutar hon med det jobbiga och börjar massera igen på vanligt vis.

Mest ont gjorde det i dag längs med ryggraden, på höger sida och på utsidan vänster lår.

Förra gången var jag konstant törstig i två dagar efteråt, plus att jag kissade som en häst*. Sen kände jag lite kramper i magen då och då men de senaste dagarna har jag inte känt av något.

* Inte stående, utan mycket.

Postat i:Barnlöshet,

No Responses Yet

  1. crrly skriver:

    ”Inte stående, utan mycket” !! 😀 Hahaha!

  2. Tinselflickan skriver:

    Humor på hög nivå, Crrly… ;o)

  3. crrly skriver:

    Jag pinkar också loss massor av min utrensning! 🙂

    Har svarat på utmaningen jag med, långt om länge, fresten. Puss.

  4. Diana skriver:

    Hmmm… måste säga att jag blir väldigt nyfiken på det där med bindvävsmassage.

  5. Sommartjejen skriver:

    Hej hej!
    Länge sen jag tittade in hos dig nu, men nu var det verkligen på tiden.
    Håller tummarna för dig stenhårt, det vet du!!
    KRAMIS

Kommentera

Besökare

  • 142,557 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

