Tinselflickans arkiv

Misunderstood

När jag skrev det här och avslutade med att jag skulle ut och leta efter en cykel menade jag en trampcykel*. Inte menscykel.

Det är annars lätt att massuppfitta. Missuppfatta.

Man är lite fartblind i den här världen. Men tro det eller ej, jag har faktiskt koll på min menscykel. Till exempel är det snart ev äl.

* Jag hittade faktiskt tre riktigt snygga exemplar. Men håller hårt i tusenlapparna ett tag till. Varför berättar jag senare.

Postat i:Livet,

No Responses Yet

  1. Lisa skriver:

    Cykel som cykel. Typ.

  2. b skriver:

    Ja när man tänker i felbanor blir det ibalnd komsikt

  3. Betty2 skriver:

    Ja, det var jag som först läste cykel som i menscykel. 😀 Började så klart skratta åt mig själv när jag några sekunder senare fattade vilken typ av cykel det handlade om. 😉
    Såg förresten ett FL-inlägg (handlade om något om fertilitet, kommer inte ihåg exakt) där personen hade skrivit ”ivf” som förkortning för ”i varje fall”. Där tog det VÄLDIGT lång tid innan jag fattade vad hon hade skrivit, fick liksom inte ihop meningen med ”ivf” (ja, ni förstår ju vad jag tänker på ;-)) mitt i…

  4. Sanna skriver:

    Ha ha! Vad tokigt. Nä, jag hoppades att det var en cykel-cykel du skulle leta.

    Jag älskar att cykla!

    KRAM

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

