Tinselflickans arkiv

Och ännu mera "slappna av"-teori!

Betty2 tipsade mig om en omröstning på familjeliv som jag bara måste länka till.

Läs och begrunda. Om ni orkar.

Jag ska säga mitt sen, när jag får tid.

Postat i:Okategoriserade,

No Responses Yet

  1. Linda (Gosan) skriver:

    Jag har bara en sak att säga… SUCK!

  2. Tinselflickan skriver:

    Jag kommer med ett inlägg sen. Men min första reaktion var exakt densamma som din.

    SUCK!

  3. Fuksen skriver:

    åååh, ångrar att jag följde länken. Blir ju bara irriterad och ledsen. Varför, VARFÖR, är det så inihelvete (ursäkta!) intressant för allt förståsigpåare att debattera vår mentala status? *morr*
    Nä, nu tar jag en till födelsedagsmarguerita och skiter i alla ”proffs”…

  4. crrly skriver:

    Tja. Det är ju ändå så att det inte är så ”bara” att slappna av. Helt menar jag då. På http://www.fertilitet.se finns en hel del klokskaper att läsa under ”Stress”. Det är väl klart att läkarna inte anser att stress och infertilitet hör ihop men de anser ju heller inet att kropp och själ har det minsta samband, så… Kroppen är ingen maskin. Givetvis påverkar det ena det andra. Men att det är stopp i äggledarna t ex orsakas naturligtvis inte av stress. Dock påverkar stress hormonniväerna i kroppen, som i vårt fall. Så vi är väl levande bevis på att _stress kan påverka fertiliteten_. (Men det är inte jag som har spritt alla dumma myter!! 😉

  5. Lillan skriver:

    Jag läste bara de sista inläggen och jag insåg att om jag skulle läsa alla 52 sidor (eller vad det nu var), så finge jag spader…

    Som min käre make brukar säga: ”Lillan kan vara så avslappad att hon är i koma, men hon blir inte gravid av mina spermier utan hjälp i alla fall”.

  6. sanna skriver:

    Jag blev så in i helsikes förbannad och skrev ett argt inlägg. Insåg att jag säkert skulle raderas och att det skulle bli en massa påhopp, som det så ofta blir på fl.

    Finns det så korkade människor?

    Nu fy 17.

  7. Tinselflickan skriver:

    Fuksen: Grattis i efterskott!

    Crrly: Jag förstår ditt tankesätt. Ni verkar ju å andra sidan väldigt stressade över annat än barnlöshet. Om du förstår vad jag menar. Sådär stressade i allmänhet.

    Lillan: Du var väl aldrig i koma under förra ET, eller? Ändå lyckades ni. Och stressad måste du ha varit under tiden, eller hur?

    Sanna: Jag har inte sett ditt inlägg men jag skulle gärna ha velat läsa det! =)

    Jag kan hålla med Crrly, att om man lider av stress på allvar, det vill säga visar upp stressymptom som att man går in i väggen, är det nog inte otroligt att det påverkar fertiliteten.

    Men att man skulle vara ”stressad” bara för att man längtar efter barn och har koll på sin ägglossning är ren poppycock. Skitsnack, rent ut sagt.

  8. crrly skriver:

    tina: Bra att du fattade hur jag menar! Håller med dig fullständigt!

    Poppycock, vilket sött ord!!! 😀

  9. Astillbe (Busan) skriver:

    Jag har haft den som ”favorit” ett tag nu. Vill jag bli förbannad så går jag in där och läser.

    Har inte orkat bemöda mig att upplysa dessa krakar om verkligheten.

  10. S skriver:

    Grrrrrr, mitt stora hatämne, i en oändligt lång tråd! Tur att jag bannlyst mig själv från Familjeliv!

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

