Tinselflickans arkiv

En svag doft av menthol…

Det var inte så farligt som jag trodde det skulle vara. Bindvävsmassage låter rätt läbbigt, och det gjorde ont ett par gånger, främst på låren, men det känns bra nu efteråt.

Terapeuten eller vad hon kallas för gjorde en kombination av vanlig massage och bindvävsmassage och fokuserade på livmodern och äggstockarna. Ibland kändes det som om hon nöp mig, men jag tror bara att hon förde fingrarna över vissa områden lite hårt. Hon masserade på ryggen, nacken, låren, lite rumpan, på magen och revbenen och lite axlarna. Och fötterna.

Jag gör bindvävsmassage för att förminska eller få bukt med ärrvävnaden efter endometriosen, och för att öka blodgenomströmningen i livmodern. Sen om det funkar, vet jag inte.

När jag pratade med terapeuten i telefon härom dagen var hon mycket noga med att kolla så jag inte trodde att jag skulle bli gravid bara jag gjorde detta. Och hon ville inte behandla mig efter ett återförande, oavsett vad jag själv ville. Det kändes ganska bra.

Mer utförlig beskrivning kommer sen. Nu ska jag ut och leta efter en cykel!

Postat i:Barnlöshet,

No Responses Yet

  1. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Det låter jättebra! Skönt att hon inte försökte sprida falska förhoppningar, då känns det mycket mer seriöst. Och lite hoppas man ju förstås att det ska göra nytta, det är dax nu tycker jag att ni ska få lite medgång.

Kommentera

Besökare

  • 142,558 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

