Tinselflickans arkiv

Provrörspappan

Jag har hittat en berättelse på nätet som jag vill dela med mig av. Den är skriven av journalisten Michael Nystås och handlar om hans och hans frus väg till de två flickorna ni ser på bilden nedan.

Jag har inte läst hela för jag var inte så sugen på att läsa om graviditet och förlossning i går, men det är så oerhört värdefullt att få en berättelse från den andra sidan. Jag vet att många tjejer som lider av barnlösheten lider även av att de inte känner att de kan prata med sina män om den, och även om inte alla män har samma känslor inför provrörsbefruktning (alla har garanterat inte samma upplevelser som Michael) kanske det blir lättare att förstå vad ens partner går igenom efter att man läst Provrörspappan.

Jag lägger in en länk till Michael Nystås berättelse i länklistan också.

Foto: Karin Nystås
Postat i:Barnlöshet

No Responses Yet

  1. Solkatten skriver:

    Tack för tipset! Ska absolut ta mig tid att läsa hans berättelse OCH se till att maken tar del av den.

  2. sanna skriver:

    Jag fastnade lite fast jag bara skulle kika. Han skriver väldigt känslosamt och medryckande, jag är förvånad att han inte fått boken publicerad.

    Tack för tipset!

  3. crrly skriver:

    Å, vad intressant. Ska absolut visa min darling.

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

