Tinselflickans arkiv

Skojskoj

Några av de ”gamla” Iris-tjejerna hade kommit på idén med en afterwork mitt i sommaren, så det gjorde vi igår. Det var skitroligt!

Alla våra historier är egentligen riktigt tragiska. Jular som kommer och går utan att man blir gravid, år som försvinner medan man väntar på sitt barn. Och i vilket annat sällskap som helst skulle det bli sorgligt som fan.

Men tillsammans kan vi skratta åt eländet. Dela sorgen och göra bördan mindre tung att bära.

Det är den bästa medicinen som finns.

Postat i:Barnlöshet,

No Responses Yet

  1. Ghosthand skriver:

    Min förre chef, vanligen väldigt snäll, lyckades en gång komma med den plumpaste kommentar jag hört på evigheter. Jag försökte hitta mig ett nytt jobb, det var ju ingen hemlighet, eftersom min sambo fått ett på annan ort och jag såklart ville följa honom. (Det gick till slut.) Men det var lite svårt att få till den där förflyttningen till en annan lokalavdelning. Till slut sa min chef lite leende ”ja, du får väl bli gravid och ta mammaledigt istället.”

    Jag ångrar att jag inte sa exakt vad jag tänkte om det förslaget den gången. Jag tappade bestämt bara hakan, jag min mes. Dels skaffar jag inte barn för att lösa en tricksig jobbsituation, dels hade jag ju verkligen försökt bli gravid en längre tid utan att lyckas. Kul att höra sånt då, ”du får väl skaffa barn …” !! ”Att förföra en karl i rätt ögonblick är väl ingen konst”, som en annan kollega lite överlägset sa. Ungefär som om det var det som var problemet. 😦
    Och att stå på apoteket och köpa ägglossningstest när halva stan står i kön bakom en och kikar en över axeln är banne mig ingen höjdare heller – hur vore det om Apoteket satsade lite mer på diskretionen?

    Nåväl, vi gav upp och bestämde oss för att livet åtminstone inte blivit sämre. Det skulle bara inte bli som vi först tänkt oss.

    Sedan blev jag gravid. Fick en mycket vacker gosse.
    Sedan skulle han få ett syskon och då blidde det inget då heller. Jag gav upp. Och sedan blev jag trots allt gravid ändå och fick en flicka.

    Sonen visade sig vara autist och sedan dess har jag ibland känt stor bitterhet och avund på de familjer som har alldeles ”normala” barn och dessutom kunde serietillverka dem utan några större problem. Nej, livet blev inte som man tänkt sig, men jag är ändå tacksam över att jag fått en och annan lektion i ödmjukhet. Jag fick i alla fall två barn. Båda är vackra och friska. Det ena är dessutom helt normalt funtat, medan det andra är en särling som gett oss föräldrar många, många sömnlösa nätter, stor oro för framtiden och förtvivlade ögonblick. Men jag vill ändå tänka att han kom till mig för att lära mig något viktigt.

  2. Anonymous skriver:

    Hej

    Ja det var jätte trevligt. Håller helt med. kram Lalli

  3. Isop skriver:

    Ja det var verkligen skoj att se er IR igen!

    Kram

  4. Tinselflickan skriver:

    Ghosthand: Usch vilken okänslig chef! Folk säger de konstigaste saker ibland…

    En vän jag har på en annan sajt postade den här dikten, och den är så fin så jag klistrar in den här:

    A very special child

    A meeting was held quite far from earth
    it’s time again for another birth
    said the angels to the Lord above
    this special child will need much love.

    Her progress may seem very slow
    accomplishments she may not know
    and she’ll require extra care
    from folks she meets down there.

    She may not run or laugh or play
    her thoughts may seem quite far away
    in many ways she won’t adapt
    and she’ll be known as handicapped

    So let’s be careful where she’s sent
    we want her life to be content
    please Lord find her parents who
    will do a special job for you.

    They will not realize it right away
    the leading role they’re asked to play
    but with this child sent from above
    comes stronger faith and richer love

    Soon they’ll know the privilege given
    in caring for this gift from heaven
    their precious charge so meek and mild
    is heaven´s very Special Child.

    (Författare okänd)

    Lalli och Isop: ja, det var jättekul, och bra! =)

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

