Tinselflickans arkiv

Inget än

Nada.

Fan, det här börjar bli jobbigt. Undrar när jag ska börja hoppas på riktigt.

Det dröjer nog några dagar.

Postat i:Barnlöshet

No Responses Yet

  1. Pia skriver:

    Får jag hoppas lite, lite åt dig? Jag gör det. Det vore så roligt.

  2. Solkatten skriver:

    Jag fattar inte att du kan hålla dig från att testa! Det här är ju galet spännande…

    Snääälla Tina, testa nu! ;o)

  3. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Åhhh vad otroligt jobbigt. Jag tror att jag kan tänka mig in i din situation precis. Man vill helst av allt bara hänge sig åt bebisdrömmar, räkna ut bf och tänka nu måste det vara min tur. Samtidigt som den där förnuftiga rösten skriker ut en massa tråkiga saker, som att det har ju aldrig gått förrut, jag har haft fel så många gånger o.s.v.

    Jag hoppas stenhårt!!!!!

    Kramar

  4. Tinselflickan skriver:

    Det tråkiga är att så här har det varit för mig i princip varje månad innan jag räknade ut att min cykel var på 35 dagar och inte 31-32… Tre-fyra dagars olidlig spänning då jag nästan kunde föreställa mig själv som gravid (det dröjer innan jag vågar räkna ut bf) som spolades ner i toaletten.

    Så jag vågar inte riktigt hoppas än. Bara befinna mig i ett ingenmansland då jag varken hoppas eller tror något annat än att mensen kommer snart. Fast lite hoppas jag ju såklart. Annars skulle det inte fylla mina tankar.

  5. Tinselflickan skriver:

    Alltså, jag hade 31-32 dagars cykel första året, sedan har den blivit 35 dagar lång. Vilket jag inte insåg förrän för några månader sen.

  6. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    PÅ det sättet är den ju en välsignelse att inte ha fungerande ägglossning. De gånger jag kunnat hoppas och sedan blivit besviken är väldigt få.

    Å andra sidan blev jag verkligen desperat den enda gång mensen dröjde trots att jag visste att jag hade ägglossat. Usch vad jobbigt att ha det så jämnt.

  7. sanna skriver:

    Varför inte testa istället? Så du vet. Du utsätter dig ju för självplågeri, vännen!

    KRAM Sanna

  8. Anonymous skriver:

    håller med sanna, det är väl bättre att veta nu och packa ihop och gå vidare om det e neg än att gå och undra och ställa till med känslor som kan besparas. Jag fattar inte vitsen med att plåga sig själv. Men visst är det trisst att se ett neg test men då vet man ju i alla fall

  9. Tinselflickan skriver:

    Men läser ni inte vad jag skriver? ;o)

    Jag tror ju inte på de negativa testen.
    Att testa och sen få negativt och sen börja hoppas igen är bra mycket plågsammare än att bara vänta på mensen.

    Det här är det sätt som funkar bäst för mig. Snälla, respektera det!

  10. Anonymous skriver:

    ok ok 😉
    du e rolig du..
    Håller tummsen för dig i alla fall 🙂

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

