Tinselflickans arkiv

Dag 38

Fortfarande ingen mens men jag är väl inte direkt hoppfull att vi skulle lyckats med ett mirakel. Kollade i min almanacka i går och efter första ivf:en förra hösten dröjde det till dag 39 innan jag fick mens. En dag kvar, sen börjar jag hoppas på riktigt. Kanske.

Jag har liksom tappat hoppet. Tror inte på mirakel mer. Tror att det finns något i min kropp som hindrar en graviditet. Men jag antar att det är något man måste gå igenom. Tre misslyckade ruvningar och då måste man bara tro att något är fel.

Jag har mått väldigt bra hittills den här sommaren, oförskämt bra. Men jag börjar tröttna på att se stora gravidmagar. De är överallt. Och syns så tydligt nu när det är så varmt.

Sen kör Trygg Hansa* en stor försäkringsdrive för gravida. Gravid? Vi har två försäkringar för dig. Och den ena är gratis står det överallt längs med vägarna, vi har ju åkt motorcykel i två dagar. Jag är lite trött på att i mitt huvud svara nej på frågan.

Nej, jag är inte gravid. Jag vill inte ha er jävla försäkring.

* Jag har med flit undlåtit att länka till sidan för just den här gravid-försäkringen för vad finns där om inte en stor bild på en stor gravidmage. Det finns gränser för vad man mäktar med.

Postat i:Barnlöshet,

No Responses Yet

  1. Ingunn skriver:

    Äsch, inte är det nån riktig mage, inte, det syns ju lång väg att det bara är nån snygg modell med låtsaskudde. Helt ur fokus till och med! Tycker du ska lipa till varenda affisch du ser och tänka: Fy vad dårligt, bara lureri från början till slut!

  2. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Det är märkligt hur illa upp man kan ta av en bild. Jag ser sådana bilder som personliga förlämpningar och hån just mot min person.

  3. sanna skriver:

    Ja, det finns gränser för vad man mäktar med.

    Hoppas att ni i alla fall har haft det mysigt.

    KRAM Sanna

  4. Umeboshi skriver:

    Som varandes rätt less på försäkringsbolag i allmänhet och TH i synnerhet… jag förstår att det finns de som tar illa upp, faktiskt!

  5. Johanna skriver:

    Åh jag hoppas att det är en liten miniTina i magen!! 🙂 Kan ju faktiskt vara så,ingenting är omöjligt! Jag håller med om det där med gravidmagar…ÖVERALLT! Snart får man väl se dig med magen i vädret!!! *hoppas,hoppas*

  6. Tinselflickan skriver:

    Magar, magar överallt! Visst kan det vara jobbigt – även när man inte är ofrivilligt barnlös?! Eller?

    Nja, kanske inte. Men ändå.

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

