Tinselflickans arkiv

Cykliska frågor

I dag är det exakt fem veckor sedan jag började blöda efter vår första landstings-ivf.

Det betyder att jag, om kroppen funkar som den ska, borde få mens i dag.

Men jag har inte haft någon mensvärk som helst den här gången och det känns lite oroväckande. För ju senare den här mensen blir, desto senare blir vårt FET efter deras sommaruppehåll. I bästa fall, om jag börjar blöda nu snart, blir det FET om åtta veckor, i slutet av augusti/början av september.

Min cykel är ju på 35 dagar, och då bör min ägglossning bli på cykeldag 21, vilket innebär FET två dagar efter det.

Det är inte speciellt troligt att vi skulle lyckas på egen hand – även om jag hoppas fortfarande, varje gång. Det blir ju så jobbigt när mensen dröjer och förhoppningarna ökar. Så snälla mensen – kom nu!

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Erica skriver:

    Hej… Kör ni alltid i naturlig cykel? Jag får ta Gestapuran om inte mensen kommer i tid. Kanske är annorlunda beroende på vilken problematik man har… Hoppas ni får starta snart igen. Ni har väntat länge nu… Stor kram och tack för dina vänliga kommentarer hos mig! Tack.

  2. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Det känns ju larvigt att hoppas, när så mycket tyder på att det inte går av sig själv. Men ändå så hoppas jag att mensen inte alls ska dyka upp.

    Eller så kan den väl skärpa till sig och komma genast!

  3. Solkatten skriver:

    Ständigt denna väntan…

    Jag kom överens med barnmorskan idag om att vårt nästa FET ska göras i stimulerad cykel. Fixar inte att gå omkring och oroa mig för alla OM och MEN.

    Tänk om dina häxpiller gjorde susen! ;o)

  4. Cinks skriver:

    Hej! Har inte läst om det nånstans men kan det vara så att mensen fördröjs något efter en ivf?
    Jag är två-tre dagar över tiden också (och inte gravid…) sen ivf-en. Trist att gå och vänta även om det inte spelar så stor roll – landstingsivf först i början av nästa år troligtvis. Suger… =(
    Kram och hoppas allt kommer igång som det ska snart! /Cinks

  5. Tinselflickan skriver:

    Erica: Ja, det är väl inget aktivt ”körande” men vad ska man göra annat än hoppas (speciellt när jag vet att vi prickade in förmodad äl)? Jag ägglossar och får mens regelbundet så det finns ju alltid en glimma av hopp att det en gång ska fungera.

    Cinks: jo, det kan vara så. Förra gången var den fyra dagar sen och nu har jag gått över tiden tre dagar så från och med i morgon börjar jag hoppas.

    Jag är ganska trött på att vänta på saker som jag inte vill ska komma, om man säger så.

Kommentera

Besökare

  • 142,668 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

