Tinselflickans arkiv

Djupanalys av ett mail

Jag har fortfarande inte fått tag i personen på kliniken – i går ringde jag när hon var mitt uppe i en behandling och hade inte tid att återkomma den lilla lucka hon hade. Så jag har roat mig med att lusläsa hennes mail om och om igen.

Jag blir mer och mer övertygad om att detta kan vara något bra. Inte för att jag tror att det kommer att lösa alla våra problem men jag tror att det kan öka våra chanser att lyckas. Jag skulle må bra av att testa något avslappnande, inte för att jag är en uppstressad person men för att kanske kunna lugna ner mig något. Det kan ju inte vara annat än bra för psyket. Jag sover ofta dåligt när vi håller på med ivf, tankarna far runt i huvudet och jag är nästan aldrig utvilad. Det skulle jag nog behöva.

Postat i:Barnlöshet

No Responses Yet

  1. Astillbe (Busan) skriver:

    Själv har jag inbokad en oljemassage imorgon – kommer vara lugn som en filbunke på SU på fredag! 😉

  2. Salvia skriver:

    Tina, det känns som att du försöker hitta argument för att det är okej att pröva alternativa vägar. Det ÄR okej. Den västerländska medicinen är ju historiskt sätt rätt ung och folk har botats från sjukdomar etc länge med andra metoder.

    Jag tror på vetenskap och ”vanliga” metoder, men jag tror också på att vårda själen. Och jag tror att det finns ett starkt samband mellan fysisk och psykisk hälsa. Därför tror jag att alla metoder som stärker själen/psyket har en direkt påverkan på kroppen. Att man t.ex. får ett sämre immunförsvar vid stress är väl vedertaget även inom skolmedicinen.

    Gör det du tror på. Och framför allt: Våga tro.

    Jag tror på dig.

  3. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Det du tänker prova är ju inte särskilt alternativt. Det är ju vedertagna metoder som det faktiskt finns vetanskapliga bevis för att de har effekt, särskilt i kombination med vanliga behandlingar.

    Kanske ökar inte era chanser, men de minskar absolut inte, och mår ni lite bättre på vägen är det värt otroligt mycket.

  4. Tinselflickan skriver:

    Salvia, du har nog rätt. Jag försöker övertyga mig själv. Även om jag är rätt övertygad från början.

  5. Carnesir skriver:

    Hej Tina! Jag har börjat gå på akupunktur och där finns en punkt som heter ”livets port”. Igår fick jag en artikel från akupunktören som beskrev att flera par hade blivit hjälpt av metoden. Det är säkert lika bra som IVF iaf. Kram kram

  6. Tinselflickan skriver:

    Så frälst är inte jag att jag tror att det här är lika bra eller bättre än ivf. Men däremot är jag övertygad om att det är ett bra komplement.

    Mer om detta när jag äntligen får tag i människan och får bokat en tid!

  7. Lillan skriver:

    Med hjälp av akupunktur fick jag ju ut fler ägg än i somras och dessutom fler BRA ägg med lägre hormonstimulering än vad jag hade i Örebro för 3½ år sedan, så jag tror att det är bra!

  8. Umeboshi skriver:

    Kan det vara negativt att få en avslappnande behandling, oavsett anledningen..? Kan inte tänka mig det…

    (Näpp, kan inte hålla mig borta på lugnare arbetstider :))

Kommentera

Besökare

  • 142,586 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

