Tinselflickans arkiv

Svar

Jag har fått svar från kliniken. Ett jättelångt epostbrev som ingav mycket förtroende.

Det ser ut som om jag kommer att testa en kombination av bindvävsmassage och zonterapi. Eventuellt provar jag kinesisk massage också. Det är möjligt att jag testar ett kosttillskott.

Jag får se. Först ska jag prata med dem.

Men det hela låter mycket positivt. Speciellt när de skriver:

[…] ni har redan gått igenom stora delar av den skolmedicinska apparaten och de alternativa behandlingarna kan enbart göra skillnad positivt om de gör någon skillnad.


Det är ganska viktigt för mig att de inte garanterar att detta lyckas. Utan att man bara konstaterar att om det gör någon skillnad, så är den positiv. Det känns bra, tycker jag.

Postat i:Barnlöshet,

No Responses Yet

  1. Viol-jennie skriver:

    Det låter väl jättebra. Zonterapi har jag hört en hel del positivt om men aldrig själv testat. Och om det får positiva effekter för ditt välmående, oavsett om det hjälper till med just barngörandet eller inte, så är väl det värt något det också.

  2. crrly skriver:

    Å, lycka till!

  3. Tinselflickan skriver:

    Tack tack – jag är superspänd själv på hur det ska gå.

  4. Anonymous skriver:

    Jag håller med om att det var ett balanserat svar. samtidigt vill jag påpeka att alla typer av behandlingar också kan ha biverkningar, såväl de som används inom den vanliga sjukvården som inom alternativmedicinen. Även behandlingar som är utprövade har dessa, men där har man en viss aning om hur vanliga de är och vilka som kan uppträda. Det har man inte inom alternativmedicinen. Själv jobbar jag med psykoterapi, som visserligen inte till hör de alternativa utan den vanliga sjukv¨rden. Även inom mitt skrå finns en övertro på att psykioterapi i värsta fall skulle ”inte ge ngn effekt”. Det är inte sant- i värsta fall åsamkar man patienten skada. Så länge man tror på att en behandling kommer att ge en effekt måste man också vara medveten om att man itne fullt ut kan kontrollera dess effekt- det kan vara en effekt i en annan riktning än den önskade. Jag skriver detta inte för att skrämma dig, men för att du noga ska överväga vilka behandlingar du utssätter din kropp för- såväl inom den vanliga som inom den alöternativa sjukvården.

Kommentera

Besökare

  • 142,558 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

