Tinselflickans arkiv

Glad midsommar!

Jag har liksom lyckats missa det faktum att det är midsommarafton i morgon i och med att jag jobbar och då känns det mindre kul.

Samtidigt tycker jag det är skönt att skippa hetsen. Men fira ska vi i alla fall – jag har inhandlat nubbe, sill, färskpotatis, gräddfil samt gräslök, som ska intas efter arbetsdagens slut. Några små grodorna blir det dock inte.

Jag undrar om det blir några små grodor för oss när vi får gemensamma barn. Maken hatar sånt rätt mycket, jag är inte heller så förtjust och när vi haft bonussonen på midsommar har vi stått vid sidan om och tittat på när andra dansat. Bonusen är väl inte direkt entusiastisk heller.

Eller blir man som förbytt när man blir mamma och kastar sig in i sånt med hull och hår bara för att?

Jag undrar jag.

Hoppas ni får en fin midsommar!

Postat i:Högtider

No Responses Yet

  1. Maria skriver:

    Nej man blir inte som förbytt. Jag håller mig på rätt mycket avstånd från allt grodhoppande måste jag erkänna.

  2. Ida Thunberg skriver:

    glad midsommar till dig också!
    jag jobbar också, så vem vet, vi kanske rentav hörs under helgen 🙂

  3. Isidor skriver:

    Jag har svårt att tro att jag kommer att dansa små grodorna bara för att jag blir pappa. Fast bygga majstång måste man nog i egenskap av ingenjör.

  4. Grodan skriver:

    Glad midsommar önskar jag er också! 🙂 Avstår dock grodhoppandet jag med.. smeknamnet till trots… ;-P

    KRAM!

  5. Solkatten skriver:

    Glad midsommar till dig också!

  6. Tinselflickan skriver:

    Det blev en fin midsommar. En hel del jobb men även tid att skoja till det lite på redaktionen och så en jäkligt god buffé som tidningen bjöd på.

    Hemma hade maken kokat potatis så det blev sill, knäckemackor med brännvinsost och några nubbar till det.

    Sen lite gos framför tv:n och del tre i Mord i sinnet.

    Inte en groda i sikte.

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

