Tinselflickans arkiv

Journalistläkare

Min klasskamrat från journalisthögskolan* och tidigare kollega Robert Holender har blivit antagen till läkarlinjen.

Jag tror det är något han gått och gjort för att reta mig.

Varje gång han aviserat att han inte ämnar skriva något på sin blogg har jag nämligen tagit bort honom ur min länklista. Just för att jag inte vill rekommendera bloggar som inte uppdateras eller gått i ide.

Sen har jag fått en sur kommentar från den annars övertrevliga Robert så jag har tvingats sätta dit honom igen. I länklistan, vill säga.

Den här gången skrev han att det var slutbloggat. Typ. Så jag tog bort honom igen. Men tji fick jag för plötsligt kom inlägget om att han var antagen till läkarlinjen. Så nu kommer han att göra comeback i min länklista. För gott.

Det här velandet vill jag inte vara med om längre. Robert, du måste uppdatera oftare.
Och stort grattis!

* Nämen hallå. Jag har glömt bort att förklara. Jo, det heter ju egentligen Institutionen för journalistik och mediekommunikation vid Göteborgs Universitet. JMG. Men vi säger Journalisthögskolan för annars vet ingen vad man snackar om.

Postat i:Meta

No Responses Yet

  1. Robert H. skriver:

    Tack, Tina!

  2. Tinselflickan skriver:

    Men hur ska du göra, det är lite det jag undrar.

    Ska du skita i din karriär som framstående journalist?

    Eller möjligtvis bli en sån där som skriver för läkartidningar?

Kommentera

Besökare

  • 142,668 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

