Tinselflickans arkiv

Uppladdning

Du är en riktig fotbollsnörd! utbrast min man efter att ha läst min blogg förra veckan.

Ja, kanske är jag det. Men jag vet ärligt talat inte vad jag vill ska hända i kväll.

Jo, jag vill självklart att Sverige ska slå England men jag har lite svårt att tro att det kan hända. Även om Sverige har ett bra lag har de knappast visat framfötterna under VM.

Vinner sen inte Sverige är vi beroende av T&T:s resultat mot Paraguay för att gå vidare. Beroende på hur många mål vi förlorar med. Snacka om att det blir jobbigt. Samtidigt måste man hålla koll på hur det går i matchen Tyskland-Ecuador för att få reda på vem vi skulle möta om vi går vidare och hur vi placerar oss i gruppen. Tur att inte den matchen också går samtidigt som Sverige-England.

Jag får huvudvärk bara jag tänker på hur många olika faktorer som spelar in. Ont i magen har jag redan nu.

Valium, någon?

Postat i:TV/Film

No Responses Yet

  1. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Det räcker väl med oavgjort? Och det tror jag Sverige fixar, om inte annat för att england också kommer att vara nöjda med det resultatet.

    Jag har rätt mycket valium här hemma som jag fick utskrivet till katten. Hon tar jättedoser eftersom kattkroppar inte fungerar som människokroppar, ska jag skicka över några stycken?

  2. Pia skriver:

    Vinst är självklart alltid bäst men Sverige går ju vidare även vid oavgjort mot England. Även vid förlust kan vi ta oss vidare men det skulle ju kännas mer osäkert. men jag tror nog på oavgjort Sverige – England.

    Här är en lista som stod i Metro med olika scenarios vid förlust mot England för att ytterligare öka på din angelbitarångest 🙂

    Sverige – England 0-1
    ————————
    Om T/T vinner matchen mot Paraguay med mer än ett mål så är T/T vidare, annars Sverige.

    Sverige – England 1-2
    ———————–
    T/T – Paraguay 1-0
    Sverige vidare

    T/T Paraguay 2-0
    Lottning

    T/T – Paraguay 2-1
    Sverige vidare

    T/T – Paraguay 3-0
    T/T vidare

    Sverige – England 0-2
    ———————-
    T/T – Paraguay 1-0
    Lottning

    T/T Paraguay 2-0
    T/T vidare

    T/T – Paraguay 2-1
    T/T vidare

  3. Tinselflickan skriver:

    Ja, man får väl hoppas på oavgjort då, då.

    Usch. Jag är redan nervös och det är många, många timmar kvar.

    Valiumtabletterna får jag nog tacka nej till, trots allt.

    Jag gillar att vara vid mina sinnens fulla när jag kollar på fotboll. Även om det är jobbigt.
    Men tack för erbjudandet, Bridz! =)

  4. Pia skriver:

    Jag kan kanske hoppa på valiumerbjudandet? Jag är inte nervös nu men jag kommer vara ett nervvrak under själva matchen…:)

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

