Tinselflickans arkiv

Omtänk

Jag har tillfälligt lagt ner det där med dieten.

Eller – jag tänker fortfarande äta medvetet och så, men jag tror det är lite korkat egentligen att under mina enda två lediga veckor på hela sommaren förbjuda mig själv att dricka alkohol och tvingas följa en strikt diet.

Lite som att förstöra ens sommarlov med förbud.

Alkoholen kan jag hoppa över när jag ändå jobbar, inte när jag ska träffa en massa kompisar och gå på krogen och kolla på fotboll…


Fredag (dag 5 och sista dagen)
Frukost: 2 spenatquiche, ett glas grönsaksjuice och en kopp te.
Mellanmål: 5 körsbärstomater fyllda med keso.
Lunch: Chilikalkonsallad med avocado, kapris och lite paprika.
Mellanmål: Hoppade över den – hann inte med innan middagen.
Middag: Ugnsbakad pestokyckling med grillad squash och kokt broccoli. Tre-fyra glas vitt vin.

Postat i:Livet

No Responses Yet

  1. Anonymous skriver:

    Anna i Åbo

    Bra gjort! Jag tror inte på dieter – man måste lära sig äta nyttigt men så att man orkar med den livstilen hela sitt liv. Annars kommer ju kilona tillbaks när dieten tar slut.

    Har själv lyckats gå ner ungefär 5 kilo men det har tagit ungefär 3 år! (Har varit normalviktig hela tiden.) Men man måste hålla lite koll hela tiden, annars kommer kilona smygande…

    Ha en bra sommar!!

  2. Tinselflickan skriver:

    Hej

    Men jag tror absolut på den här dieten. Den har funkat skitbra för mig förut, just för att man under tiden man håller på med den lär sig att äta nyttigt samtidigt som man får en kickstart med ca 2-4 kilos viktnedgång första två veckorna. Det är ju bara då den är sträng egentligen, sen går det ut på rent gi-tänk.

    Men jag har insett att det kanske är lite dumt att köra den stenhårda, tuffa fasen när jag är ledig och vill träffa kompisar och ha kul.

    Så jag sätter igång igen senare i sommar.

  3. crrly skriver:

    Quiche till frukost?? Två?? Är inte det paj? Som är rätt så väldigt fett? Fattar inget! 🙂

  4. Tinselflickan skriver:

    Recept på quiche (i muffinsform)
    300 g hackad spenat
    3 ägg
    50 g hackad paprika
    50 g lök
    1,5 dl riven ost (light-variant)

    Blanda ihop, fyll 12 muffinsformar och stoppa in i ugnen.

    Ingen feträtt, alltså. Men väldigt mättande… =)

Kommentera

Besökare

  • 142,668 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

