Tinselflickans arkiv

Bloggtips

Jag har länge haft alla mina favvobloggar i en favoriterlista i min browser och kollat in dem regelbundet, vissa dagligen, andra mer sällan.

Men nu har jag hittat värsta braiga grejen: på nyligen.se kan man om man loggar in sig där ha en egen favoriter-lista och så fort en blogg-favorit pingas ser du det på din lista. Jag tycker det är fruktansvärt bra för det finns inget mer irriterande – eller, jo det finns det egentligen – än att gå in på en blogg som inte är uppdaterad… Nu är det lätt att hålla koll.

Så gå in och pinga och gör egna favoriterlistor!!! Och glöm inte att sätta dit mig. I din favoriter-lista alltså*.

* Kan du göra genom att trycka på den brandgula bannern längst ner till höger.

Postat i:Meta

No Responses Yet

  1. crrly skriver:

    Ja… men hur tusan fick du dit den brandgula bannern?

  2. Tinselflickan skriver:

    Lite komplicerat är det.

    Man sparar bannern som en bild på sin dator. Gör sen ett nytt inlägg på sin blogg där man lägger upp bilden (och ev andra bilder som man vill ha i sin sidebar).

    Publicerar inlägget, klickar på bilden. Högerklickar sen och ”spara bildadress”.

    Sen går du tillbaks till blogginlägget och sparar det som ”draft”. Eller slänger bort det helt, bilden finns ju där ändå.

    Sen går du in i templaten och lägger upp en länk till nyligen.se-sidan och anger bilden som länk i stället för text (använd img src-tagen, det vill säga img src = och så adressen till bilden inom citationstecken).

    Du kanske visste en del av de här grejerna men jag är hellre övertydlig än besserwissrig. Eller nåt.

    och det finns säkert lättare sätt men det här är det enda jag kan.

  3. Anna K skriver:

    Försöker oxå få till det där med bannern men när jag lagt in den i ett inlägg och publicerat så får jag aldrig upp ”spara bildadress” .. suck. Får försöka igen.

  4. Linda (Gosan) skriver:

    Jag får inte heller upp spara bildadress… var 17 hittar ni det??

  5. Linda (Gosan) skriver:

    Och jag kunde inte lägga till dig med den oranga bannern heller jag var tvungen att söka efter dig…

  6. Tinselflickan skriver:

    Spara bildadress dyker upp som alternativ när man högerklickar på bilden.

  7. Linda (Gosan) skriver:

    Jag får inte upp det alternativet när jag högerklickar på bilden…

  8. Tinselflickan skriver:

    Vad konstigt!

    Men trycker du på bilden så att den dyker upp själv i ett nytt fönster? Och sen högerklickar? För då får jag upp ”spara bildadress” som alternativ.

  9. crrly skriver:

    🙂 Du var knappst övertydlig! Fattar inget ändå, tyvärr. Skiter i det…

  10. Linda (Gosan) skriver:

    Näpp! Det kommer inte upp… Jag gör snart som crrly och ger upp!

  11. Tinselflickan skriver:

    Mitt dumma nöt.

    Det ska ju stå ”kopiera bildadress”.

    Det måste ni väl få upp? Kopiera och sedan klistrar ni in det där ni vill ha länken… med koden img src ni vet…

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

