Tinselflickans arkiv

Psssssssssssssss

Ni har väl sett reklamen med den lilla killen som säger psssssssssssssssss varje gång något tråkigt händer – han imiterar ljudet av en treo brustablett som löses upp i vatten.

För mig betyder psssssssssssssss något annat. Dels så är treo förbjudet sedan länge – det är något i dem som gör att det försämrar chanserna att bli gravid.

Psssssssssssssss är ljudet av luften som går ur mig. Jag tänker inte på barntillverkning alls. Förutom att jag tar mina piller (lite sporadiskt, måste jag erkänna – i går morse glömde jag bort dem helt).

Jag hänger inte längre hängivet på barntillverkarsajterna och jag känner inte direkt för att blogga om eländet heller. Har ett antal ämnen som jag tänkte skriva om under ruvartiden men de försvann i all symtomletande.

Jag ska dra dem någon gång nästa vecka, tror jag.

Postat i:Barnlöshet

No Responses Yet

  1. Anonymous skriver:

    Tvärtom. Acetylsalicylsyra (ASA) i låg dos, typ 75 mg, kan öka chanserna att det befruktade ägget fäster i livmodersväggen. Treo innehåller dock 500 mg ASA vilket är för mycket.
    Annars tycker jag reklamen är jätterolig!

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

