Tinselflickans arkiv

Förtydligande igen

Alltså, jag tror inte på allvar att jag ska bli gravid i sommar på grund av homeopat-ayurvediska tabletter eller akupressur.

Pillerna tar jag för att då kan jag ärligt säga till mamma att jag har tagit dem men de funkade inte. Lustigt nog hade jag dem framme när hon var här i helgen och hon såg att jag tog dem men sa inte ett jota.

Akupressuren tänkte jag kanske hjälper i det långa loppet. Med att få befruktade embryon att fästa och kanske att få mig att må fysiskt och psykiskt bättre.

Jag har även tänkt börja träna på allvar igen, samt lägga om kosten lite så att jag tappar de där extra två-tre kilona.

Viktigast i sommar är dock att jag vill att maken och jag ska komma på rätt köl med varandra igen, utan att behöva avbrytas hela tiden av ivf och hormonkurer. Att vi ska hinna få tillbaks en vardag med plats för spontanitet och kärlek utan hormonpåtvingad ilska eller bottenlös sorg.

Postat i:Barnlöshet, Kärleken

No Responses Yet

  1. Solkatten skriver:

    Jag tycker det låter som om du är rätt ute. Det skadar ju inte att försöka, bara man går in i det med öppna ögon.

    Själv tänkte jag börja mitt ”nya liv” på måndag ; ) Förhoppningsvis leder det till mer än bara viktminskning för oss båda.

    Kram!

  2. Anonymous skriver:

    Du är så klok Tina!

    Hoppas ni får en fin sommar.

    //Anette.

  3. Tinselflickan skriver:

    Klok och klok… Jag vet inte. Sunt bondförnuft, kanske.

    Jag ska ju börja träna också men är hur trött som helst så jag vet ifanken när jag ska orka med det…

    Får kanske ha måndag nästa vecka som ett mål.

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

