Tinselflickans arkiv

Testdag

I dag är det 18 dagar sedan vi fick tillbaks det lilla embryot som vi valde att kalla för Herborg.

Jag trodde ett tag att jag i dag skulle testa positivt.

Men jag har av förklarliga skäl inte ens packat upp ett gravtest. Jag har blött hela veckan fram till i dag, vilket är rätt underligt med tanke på att jag bara brukar blöda i två dagar vid mens, men jag antar att det är ivf:en som ställt till det för mig.

Nu får gravtesten ligga där i det nyligen rensade badrumsskåpet och vänta på frysförsöket i augusti. Om jag inte får tuppjuck mitt i sommaren och får för mig att jag är gravid. Vilket inte är helt osannolikt. Att jag skulle tro det, alltså – inte att jag verkligen skulle vara det.

Postat i:Barnlöshet, FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Jessica skriver:

    Usch det måste vara hemskt jobbigt att det inte fungerar för er *hmm*

    Jag håller tummarna för att det ska fungera snart.

    Ha det så bra.
    // Jessica

  2. Emma skriver:

    Vad tråkigt att det inte lyckades den här gången! Jag hoppas verkligen det går bättre nästa gång!! Kramar, Emma

  3. Tinselflickan skriver:

    Tack för tummar och kramar!

  4. cinks skriver:

    Testdag idag….och jag har också plockat undan gravtestet till en annan gång. Deppig och nedslagen idag men av erfarenhet vet vi ju att man kommer ju igen…och igen…och igen…
    Tummis till dig / C

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

