Tinselflickans arkiv

Okej, jag erkänner

Tre timmar i den ynkliga, patetiska, svaga svenska solen och jag lyckas bränna mig.

Född och uppvuxen i Afrika och desssutom med en pakistansk mamma – ändå är jag kräftröd på min ena axel*.

Jisses, jag kanske håller på att bli svensk på riktigt.

*Fast jag har inte varit i solen sedan vi var i Indien förra våren så det kanske inte är så konstigt.

Postat i:Livet

No Responses Yet

  1. Lisa skriver:

    Vad spännande att du varit i Indien, har du det ute nånstans så man kan läsa om det???

    Kollar din sida varje dag nästan för att jag hoppas på positiva besked här, har själv varit i situationen med barnlöshet.

    Fast vi valde att inte gå vidare med provrör, insemination ohc allt vad det var. Vi adopterade.

    Lisa

  2. Isidor skriver:

    Eller kanske Engelsk? Engelsmännen är ofta födda och uppvuxna i Afrika, och de blir rödare än några andra på jorden.

  3. Tinselflickan skriver:

    Lisa: Nej, jag har inte skrivit något om Indien tyvärr. Men det var roligt att vara där! Adoption är som du kanske vet högst aktuellt för oss men det känns som om vi måste klara av det här med provrörsbefruktning först.

    Isidor: Nja. Jag var röd i typ en timme i går, nu är det brunt och fint. Jag håller på svensk.

    Dessutom var ju min pappa svensk, så det känns närmare att kalla mig för det än engelsk. Och jag kan berätta för dig att de engelsmän som är födda och uppvuxna i Afrika blir mycket sällan röda.

Kommentera

Besökare

  • 142,668 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

