Tinselflickans arkiv

Telefonkö

Sitter i telefonkö till SU för att meddela resultat och planera in nästa frysförsök. Som jag antar sker efter sommaren.

Med mina långa cykler har jag räknat ut att vi inte kommer kunna göra ett FET förrän i slutet på augusti. Det är om tre hela månader.

Det kommer bli en låååååång sommar. Men jag ska försöka ha kul.

Uppdatering:
Efter att ha suttit i kö i en halvtimme och lyssnat på signaler som ingen svarar på, är det plötsligt tyst i luren. Måste jag ringa igen? AAAARRRRGH!!

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Lillan skriver:

    Stimulerad cykel? Inte för att jag tycker att du behöver stressa i onödan, men nog skulle det kunna vara ett alternativ?

    Det är verkligen skönt att inte behöva bry sig om att ägglossningen ska komma ett visst datum, utan bara få allt ”fixat”. Även om det förstås innebär att jag får hålla på med hela progesteronkladdet (hata, hata!)…

    kram och vi ses snart!

  2. Nathalie Winberg skriver:

    Kan nog inte säga så mycket, som inte alla andra IVF:are (osv..) vet mer om och redan sagt, men bättre lycka nästa gång 🙂

  3. Lilla S skriver:

    Jättetrist att det inte fungerade. 😦

  4. Tinselflickan skriver:

    Äsch, vi kör på i en vanlig cykel och ser vad som händer. Blir det ingen ägglossning kör vi stimulerat nästa gång. Jag slipper gärna proggisarna… =)

    Nathalie och Lilla S: Tack!

  5. Isidor skriver:

    Hur svårt kan det vara att bygga telefonköer som funkar?

    Och varför har de alltid en andra sorten, den som inte funkar, på sjukhus?

  6. Blingbling-Maria skriver:

    Du sånt där kan ta knäcken på den lugnaste – telefonköer som bara dör ut i tystnad. Händer mig hur ofta som helst och man är ju oftast inte speciellt glad redan innan man ringer för man vet att man ska få sitta och vänta. Gah!

    Har inte läst så mkt här men vill iaf peppa och säga att jag håller tummarna för att det ska gå vägen. Min väninna fick som hon ville efter flera år så det funkar nog för er också! =)

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

