Tinselflickans arkiv

Svart måndag

Vid min första ivf, i november förra året, började jag blöda på eftermiddagen två veckor efter äggplocket. Exakt 14 dagar efter ägglossning.

I dag är det två veckor sedan jag plockades på ägg. Mina bröst ömmar inte längre, även om de fortfarande är svullna. Jag har ingen mensvärk men det hade jag inte i november heller.

Klarar jag den här dagen utan att få en blödning kommer mitt hopp att öka avsevärt. Men just nu känns det som om jag förbereder mig inför ett misslyckande.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Jag hoppas så otroligt mycket på dig!!!!!

    Tror du att det är värre att få ett elakt negativt test, än att gå och vänta och inte veta?

    Du kan ju lita på vad ett test visar nu.

    KRAMAR

  2. Tinselflickan skriver:

    Jag har lovat min man att inte tjuvtesta, han vill vara med (och nu är han på jobbet).

    Och är det negativt som jag tror, vill jag att han ska vara här för att kunna torka mina tårar.

    Så jag väntar…

    Kram!

  3. Pia skriver:

    Nej, ge inte upp än! Jag hoppas jättemycket åt dig och har bestämt att din jättemensvärk förra veckan berodde på att ägget fastnade och att dina rosa crinonerester också kan hänföras dit (eftersom det kan blöda lite när ägget borrar sig fast).

    Jag inser att jag är hopplöst positiv men det är väl dina bloggläsares uppgift? 🙂

  4. Sanna skriver:

    Jag håller med Pia! Hang in there gumman.

    KRAM Sanna

  5. Adde skriver:

    Sällar mig till Pia o Sanna.
    Halva dan är över (mer eller mindre) och än finns ingen anledning att sluta hoppas.

    Kramar

  6. Salvia skriver:

    Jag håller med. Ge inte upp än.

    Tycker att du är strong som låter bli att tjuvtesta. Hade inte stått ut med den känslomässiga anspänning du måste ha konstant.

    Håller på dig!

    KRAM

  7. LillAnn skriver:

    Läser här ofta, men skriver inte lika ofta… Men här hålls alla tummar också! Och jag är positiv som vanligt o tror att allt är bra därinne i din lilla mage.
    När jag testade positiv i höstat hade jag inte känt något alls o kände inget senare heller…
    Det var inte förrän på ultraljudet i januari som jag på riktigt trodde att jag var gravid… man behöver inte känna något alls!!!
    Massa kramar o vi syns imon va?
    LillAnn

  8. Ingunn skriver:

    Hej, Tina!

    Jag läser ofta din blogg och alla kommentarer. Har ingen egen erfarenhet av IVF, men när jag läser om din symptom och avsaknaden av symptom och sen jämför med vad alla andra skriver som har varit med om samma sak som du är nu, så kan jag inte tolka det hela på något annat sätt att det finns en mycket stor chans att du är gravid.

    Hoppas det allra bästa, och tänker på dig jättemycket!

    Kram, Ingunn

  9. Tinselflickan skriver:

    Tack söta rara allihopa!

    Jag hoppas verkligen att ni har rätt, även om jag inte tror det egentligen.

    Än blöder jag inte i alla fall.

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

