Tinselflickans arkiv

Dumma bäbisen…

Dumma bäbisen, säger min man.

Dumma bäbisen, som inte vill komma till oss.

Han blir frustrerad för han vill veta vad det är som inte stämmer.

Jag är lugn för jag vet att de inte vet. Och jag vet att vi har två eskimåer i frysen och två landstingsförsök till på oss.

Hur jävligt det än känns nu finns det hopp för oss framöver.

Nu får vi försöka satsa på en sommar med vin, god ekonomi (får tillbaks mååånga tusenlappar på skatten) och mycket ensamtid. För det blir vår sista som ser ut på det viset.

Eller som jag sa till maken:

Målet är Bäbis 2007. Vi har många chanser på oss att fixa till en bäbis född 2007.

Postat i:FET och IVF, Kärleken,

No Responses Yet

  1. Anna K skriver:

    Håller tummarna för er!

  2. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    det behöver ju verkligen inte vara något som inte stämmer.

    Eller jo, att ni inte lyckas på egen hand beror ju förstås på fysiska fel. Men att ni misslyckats med IVF kan mycket väl bara vara den jävliga slumpen. Mer än 50% chans att lyckas får ingen, 40% är nog rimligare.

    Nästa gång kanske är er tur? I alla fall hoppas jag det av hela mitt hjärta!

  3. Anonymous skriver:

    Kanske är det en alldeles särskillt speciell liten böna som väntar på att få komma till er….som redan är förutbestämd…då får inte någon annan komma före för då blir det ju inte den där speciella bönan.

    Jag hoppas att det är så det är och att den bönan ligger i frysen å väntar på värmen i din mage.

    Stor kram
    // Linda

  4. Linda (Gosan) skriver:

    Det är rätt inställning! Unna er sommaren och så blir det nya tag i höst och då ska det lyckas! DEt är jag helt övertygad om!

    Kram!

  5. eva skriver:

    Stor kram! Hoppas ni får en underbar sommar och sedan är det säkert er tur!

  6. Isidor skriver:

    Kan ni fortsätta tänka så, kanske ni inte behöver må dåligt medan ni väntar. Det är värt mycket.

  7. Erica skriver:

    Jag beklagar verkligen… Finns inget mer jag kan säga mer än att jag är jätteledsen för er skull… Stor kram.

  8. crrly skriver:

    Fina sötnos. Så ledsen jag blir över att höra att det gick åt helsike. Vi tar en break över sommaren vi också… och funderar på hur vi går vidare. Vill gärna se dig igen snart om det går. KRAM.

  9. Johanna skriver:

    Klart det blir en bäbis 2007!! 🙂 Ta hand om dig!!!

  10. Veronika skriver:

    Jag fortsätter hålla tummarna för er, och att ni får er bäbis 2007.

  11. Anonymous skriver:

    Värsta jättebamsekramen från mig1

    /Anette

  12. lillann skriver:

    Nej, vad ledsen jag blir när jag läser förra inlägget!
    Men jag har kvar mina tummar tills nästa gång o hoppas hoppas hoppas på bebis 2007!!! (låter mycket roligare än beach 2007, eller hur!!!)
    massa kramar

  13. Me skriver:

    Vi Håller också på som bäst, utan resultat ännu.
    Problemet är att det är så djäklans dyrt i Japan att få professionell hjälp.
    Lycka till!

  14. Lillan skriver:

    Ja, vad ska man säga? Det känns förstås jättetrögt och det är ju bra att ni siktar på en 2007:a och inte ett ”vårbarn”… Känner allt för väl igen mig – det var otroligt hårt att släppa tanken på en 2005:a när den gränsen passerades, och 2006:a ska vi bara inte tala om, men det är lustigt hur fort det går att koncentrera sig på nästa årtal! Kram, kram!
    /Lillan

  15. Anonymous skriver:

    Klumpen vill inte lägga sig i halsen, det är så orättvist…

    Men vi gör er sällskap mot bäbis 2007 och försöker må gott i sommar.

    kram /gåtan

  16. sassamamma skriver:

    Många kramar från mig, jag lider så oerhört med dig och din man. Kram!

  17. Carnesir skriver:

    Vin och god mat tröstar bättre än vad man tror. Kram till dig från mig

  18. Tinselflickan skriver:

    Jag försöker se framåt med glädje, samtidigt som jag måste få sörja det som inte blev nu.

    Skillnaden mot förra ivf:en är att vi är inne i landstingets omhuldade famn. Vi har två frysisar kvar och två ivf:er till på oss. Så det känns ju som om vi har några chanser kvar.

    I sommar ska jag åter börja träna, lägga om kosten lite för det har varit på tok för mycket tröstmat som pizza, choklad och framför allt chips!

    Crrly – jag ses gärna igen snart. Kommer vara i skåne till och från i sommar – vi kanske kan ses då? Jag hör av mig. Eller så hör du av dig om du har vägarna förbi?

    Japaneseviking – trist att allt är så dyrt i Japan. Vi var faktiskt i Tokyo på bröllopsresa och mycket var dyrt. Men samtidigt fantastiskt. Önskar er lycka till med era försök.

    kram, alla!

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

