Tinselflickans arkiv

Skrämselhicka

Progesteron-vaggisarna är ju vagitorier, de är gjorda av ett vaxliknande medel och smälter ganska snart efter att man har fört in dem i slidan. Vilket resulterar i kletiga trosor, trosskydd och en allmän känsla av olust. Oftast ordineras man tre stycken om dagen under ruvningen, vilket betyder att större delen av dagen* tvingas man gå omkring med detta obehag mellan benen. Om man inte har världens mest stillasittande jobb eller till och med ligger ner på arbetstid är de alltså inte särskilt kul.

Crinone, som jag har fått den här gången, är jämförelsevis fantastiskt. Dels för att jag bara tar det en gång, på natten när jag ändå ska ligga ner – men även för att det inte kletar till sig. Tvärtom, Crinone är en slags gel som blir solidifierad därinne. Och där kommer vi till den enda nackdelen med Crinone.

När som helst kan det ramla ut en gummiliknande crinone-rest. När jag går omkring, vid sex – ja, you name it. Det är inte alls farligt jämfört med proggisarna, men känns lite konstigt.

Häromdagen var en av mina crinone-rester lite rosa. Ni kan ju bara gissa hur hispig jag blev. Nästa rest var åter bländvit. Men på kvällen kom det en till rosa.

Sen dess – nada**.

Vad var det jag skrev? Varje toalettbesök är som ett äventyr?

Minst sagt. Och nu peppar jag mig själv innan jag sätter mig, så jag inte ska bli helt chockad om det är brunt i trosan.

* Och natten, fast då ligger man ju ner

** Jo, bitarna kommer, men de är vita.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Anonymous skriver:

    Hej på dig! Jag har hållt mig borta från att söka på allt som har med ofrivillig barnlöshet att göra men idag kunde jag ite låta bli. Jag har nämligen blivit ordinerad crinone denna gång och har oroat mig lite för restklumparna. Kom just från toaletten efter ett rosa fynd. Hoppas att det inte betyder ngt. Jag är på dag 16 efter insemination. Hur har det gått för er? Jag har funnit mkt tröst i ditt bloggande. Kram från lilla T

  2. Anonymous skriver:

    jag har använt crinone, men blvit ordinerad att använda den varje morgon. INGET KUL. Samma effekt som med vaggisarna. De kommer ut en del av det. Inget kul alls.

Kommentera

Besökare

  • 142,558 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

