Tinselflickans arkiv

Lite förströelse

För att försöka skingra tankarna var maken och jag ute på en middag och bio-dejt i går.

Det var jätteroligt! Vi trivs verkligen bra i varandras sällskap.

Den senaste tiden har jag inte mått toppen och då har alla aktiviteter känts jobbiga. Men jag har längtat efter att se Mission Impossible 3 och brasseinspirerade grillstället Tranquilo är en favorit. Det och så makens förträffliga sällskap gjorde en mycket lyckad kväll.

I dag är jag på jobbet trots att jag tänkt sjukskriva mig. Jag ångrar mig inte ett dugg – jag har varit på Hammarkullekarnevalen, en orgie i färger, samba, glädje och exotisk mat. Lite kallt var det – men vilket sätt att skingra tankarna.

Snart har ännu en dag gått. Bara sex dagar kvar till test.

Postat i:FET och IVF, Kärleken,

No Responses Yet

  1. Astillbe (Busan) skriver:

    Hur var filmen? Gillade de andra men är lite anti-Cruise just nu. Vet inte om jag ska slösa pengar och se den på bio?

    Kul med rolig förströelse, väntan blir betydligt mer uthärdig då!

    Kramar

  2. Tinselflickan skriver:

    Jag gillade den jättemycket. Betydligt bättre än övriga två. Har ni bioljud hemma går det bra att vänta, men annars skulle jag rekommendera att se den på stor duk.

    Kram!

  3. Anonymous skriver:

    Låter kanonmysigt tycker jag!

    Dagarna pinnar på och jag är med dig/Anette.

  4. Grodan skriver:

    Låter som en finfin förströelsedag med både film och karneval! 🙂

    Säger som Anette, dagarna går och jag är också med dig, varje steg! Tänker på dig mycket och håller tummarna lika hårt som alltid!
    Ha en mysig helg, gums!

    KRAM

  5. Svea skriver:

    Hej!
    Åh, jag förälskade mig i Tranquilos rosa bardisk då de var nyöppnade och har inte varit där sedan dess. Tack för att du påminde mig om det mysiga stället!! Det ska absolut bli ett återbesök i sommar!

    Det är bra att du håller dig sysselsatt under ruvningen. Den där ersättaren för progesteronvagetorier verkar vara en höjdare. Jag minns från mina ruvningar för några år sedan att vagetorieångesten nattetid var något av det värsta med hela ruvningen.

    Varma lyckönskningar.
    /Svea

  6. Anonymous skriver:

    Vi testade negativt idag och vi behöver lite annat att tänka på än det och målning av huset så det kanske är en bra idé med Mission Impossible 3. Nackdelen med att bo på ”vischan” är att vi har 10 mil till närmsta bio som visar den nu… Äsch vad negativt det låter, vi bor ju hur fint som helst och vi tar nya tag till hösten =), önskar bara att vi får några i frysen då för det har vi inte lyckats med ännu.

    kram gåtan, som nu har siktet inställt på att det ska lyckas för er

  7. Tinselflickan skriver:

    Gåtan: Nej vad tråkigt! Nu är det bara jag och Hoppfullan kvar av alla mina musketörer.

    Svea: ja, Tranquilo är en höjdare – jag är där minst en gång i månaden men jag tröttnar aldrig…

    Tack för tummar och kramar, alla. Det betyder väldigt mycket för mig att veta att ni hänger på och hejar.

  8. Johanna skriver:

    Hela 6 dagar kvar!Så kort tid men ändå så lång! Vad mysigt att ni unnade er en kväll på tu man hand! 🙂 När jag mår dåligt då orkar jag inte göra nåt men när man väl hittat på nåt trevligt så får man ju lite extra energi! 🙂

Kommentera

Besökare

  • 142,589 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

