Tinselflickans arkiv

Ett försök att ha roligt

I kväll har jag varit på firmafest och förutom det faktum att det fanns ett helt gäng glädjedödare på festen har jag haft väldigt roligt.

Jag har försökt slappna av och det har gått hyfsat bra. Jag har dansat och druckit vin – men i väldigt måttliga mängder. Tre glas mellan 19 och 01. Plus lite champagne som välkomstdrink. Betydligt mer än jag hade tänkt dricka men jag tror inte att det är så farligt.

Enda problemet med att vara nykter på firmafest är att det kan bli lite tråkigt, för alla andra envisas med att bli plakat. Men musiken var skitbra och det var längesedan jag dansade. Bara det räckte som glädjekälla.

Jag har knappt pratat ivf alls, bara med ett par kollegor lite kort.

All in all en mycket trevlig kväll.

Postat i:Barnlöshet, FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Anonymous skriver:

    Gumman, vad skönt att läsa att du vågat dig på att dricka vin under ruvningen. Jag har funderat fram och tillbaka på hur jag ska göra under VM-resan och nu känner jag att varför inte slappna av lite och dricka en öl innan matchen 🙂 Tack för att du hjälpte mig i beslutet! Jag håller alla tummisarna för din Styrbjörn 🙂 Kram Tilda

  2. Sanna skriver:

    Åååh… dansa! Det var evigheter sedan.

    Vad kul att du hade roligt!

    KRAM Sanna

  3. Carnesir skriver:

    Det är såååå bra att du försöker leva som vanligt. Tankarna kring ruvningen hänger ju ändå alltid med. Jag håller tummarna för dig!

  4. Tinselflickan skriver:

    Jag hade nog inte haft roligt alls om jag inte druckit en droppe. Folk tjatar ju så mycket, och jag som inte spottar i glaset annars har tydligen ett rykte att försvara (jag har lyckats supa en av fotograferna under bordet när vi var i Skottland en gång).

    Bara det att jag drack lite var provocerande för vissa. Men efter ett tag var det ingen som höll koll och då kunde jag verkligen slappna av och ha kul.

Kommentera

Besökare

  • 142,668 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

