Tinselflickans arkiv

Analytiker

Knappt en vecka in i ruvningen och jag har redan analyserat mig knasig.

På plussidan så finns den här svullenheten som tydligen kan vara ett tecken på överstimulering vilket skulle kunna betyda att jag faktiskt blivit gravid. Och så är jag väldigt frusen även när andra tycker det är kallt. Vilket i och för sig inte är så ovanligt. Men ändå – halmstrå som halmstrå.

På minussidan finns den ständiga mensvärken. Den har jag haft sedan innan äggplocket, av och till. Och i morse vaknade jag och kände mig helt tom. Som om det inte fanns något hopp.

Men jag måste tillstå att det här med Crinone i stället för Progesteron-vagitorier är en skänk från ovan. Tidigare har det eviga kladdet och vetskapen att jag måste ta vaggisarna på jobbet prick klockan två varit en ständig påminnelse om vad som sker – eller inte sker – i min kropp.

Med Crinone blir jag bara påmind en gång om dagen. Och det händer att jag till och med glömmer ibland att jag har en liten norrbagge i magen. Som maken av någon konstig anledning vill kalla Styrbjörn.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Viol-jennie skriver:

    Nog för att det verkar vara en opålitlig syssla att jämföra graviditetssymptom eftersom alla verkar ha helt olika symptom och en del inga alls.

    Men jag kan inte låta bli att påpeka att mensvärk ska du nog inte sätta upp på minuskontot på stört i alla fall. Det verkar vara en av de vanligaste tidiga symptomen, fast det är i så fall livmodern som växer, inte mensen som är på g. Det är ju samma muskler som jobbar så inte konstigt att man blir förvirrad.

    Jag fick värk ca en vecka efter befruktning och ca en vecka innan beräknad mens. Minns att jag pratade med en kompis i telefon och sa ”Äsch det är kört den här månaden, har världens mensvärk redan!”. Men så var det ju inte.

    Hoppas att du planerat in lite trevligheter i alla fall den närmaste tiden medan du väntar, det kan man behöva, gravid eller inte! Och så kanske tiden går fort tilld en 3:e… 🙂

  2. Astillbe (Busan) skriver:

    *ler* Styrbjörn den var bra den!

    Tummarna hålls här för norrbaggen, allt verkar se bra ut!

    Och naturligtvis håller jag ju tummarna också av helt egoistisk skäl – jag vill ha din plats! 😀

  3. Linda (Gosan) skriver:

    Svullenhet och mensvärk är bra, det kan tyda på att äggstockarna har hoppat igång igen. Ett par dagar efter att ägget hade fäst så kändes det likadant i magen som efter äggplocket fast inte riktigt lika ont.

    Jag håller tummarna så de blir blå och hoppas hoppas hoppas att det bli tre i rad. (you, me and Bridz)

  4. Pia skriver:

    Vad bra att ni har både ett pojk- och ett flicknamn redan :-).

    Vad gäller symptom eller ej så är det så himla svårt. Vad som helst kan ju vara eller inte vara ett tecken. Men jag tror på det som Jennie säger, mensvärkskänslor behöver inte vara negativt, det kan lika gärna vara livmodern som växer.

    Hoppas, hoppas, hoppas!

  5. Tinselflickan skriver:

    Ja det där med mensvärk är ett kapitel för sig.

    Men hittills i mitt liv har mensvärk betytt att mensen är på väg, hur hett jag än har önskat att det vore tvärtom. Så det är nästan bättre att tro att det är så och bli positivt överraskad.

    Förresten så har svullnaden gått ner nästan helt nu.

  6. Cinks skriver:

    Håller tummarna superhårt, inte många dagar kvar nu innan första lilla försiktiga målsnöret kan klippas =D

    Själv var det två dagar sen insättning, svullen med molvärk…yes, you know the feeling. Lite ångest idag men annars har allt sett bra ut och kännts ok.

Kommentera

Besökare

  • 142,639 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

