Tinselflickans arkiv

Svullo

En vecka efter äggplocket och jag ser gravid ut.

Jag tror inte det ska vara så här. Jag är helt spänd i buktrakten och känner mig inte speciellt snygg. Måste gå med mina tjockebyxor jämt.

Jag måste ringa och fråga i morgon hur länge jag ska behöva se ut så här.

Linda/Gosan – du hade också problem? Fick du någon klarhet i vad det berodde på?

Och medan jag ändå håller på och skriver personliga meddelanden så har jag en till Kalaspuffan: Jag behöver tydligen lösenord för att komma in på din blogg nuförtiden – kan du inte maila mig (adress här till höger)?

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Nu vill jag inte ställa upp förhoppningarna för högt. Men det är ju ofta så att vid graviditet så blir överstimuleringen mycket mer påtaglig.

    Hoppas verkligen att det är så i ditt fall!

    Kramar

  2. puffan skriver:

    tog en timeout med bloggandet och grejjade med några nställningar och hux flux hade min blogg blivit lösenordsskyddad, hur det gick till vet jag inte, och vad lösenordet är vet jag inte heller, men som sagt, eftersom jag har tagit time out, som egentligen känns permanent så har jag inte orkat bry mig om att försöka lösa problemet. Hur som helst, du missar ingenting och får ja för mig att börja blogga igen så ska jag hålla dig underättad 😉 Tycker bättre om att läsa andras bloggar än att skriva min egen, och du kan lita på att jag följer din bebiskamp fortfarande och håller tummarna för att det går vägen den här gången! Kram!

  3. Tinselflickan skriver:

    Skönt att veta att det inte är jag som är utfryst, puffan! =)

    Kattmamman – hoppas jag med. Men vågar inte ta ut något i förskott så här tidigt.

  4. Sanna skriver:

    Jag har hört flera som har blivit väldigt svullna av hela processen (förbehandlingen, äp och återinförande).

    Men jag har känt mig svullen ungefär en vecka innan jag har plussat. Och jag har ju inte gjort IVF.

    Jag hoppas att det är bra tecken!

    KRAM från mig

  5. Isop skriver:

    Kolla upp så det inte är överstimulering… Vilket ju iof kan vara ett gott tecken…

    *kram*

  6. Anonymous skriver:

    Precis som du var jag svullen och öm. Det berodde på överstimulering. Visade sig att jag var gravid (tyvärr missfall i v. 20)Läkarna sa att när man blir överstimulerad är det oftast tecken på graviditet.

    Hoppas, hoppas för din skull….
    lycka till kramar till dig!

  7. Tinselflickan skriver:

    Öm är jag inte så mycket längre, mest svullen.

    Jag vågar inte ta ut något i förskott men är glad att ni tror att det kan vara något bra.

Kommentera

Besökare

  • 142,639 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

