Tinselflickans arkiv

Skitdag

I går var en riktigt jävlig dag.

Trots att jag ringt till chefen och förvarnat om att jag inte var så rörlig och helst satt still hela dagen, så fick jag ge mig ut i verkligheten. Och gå till en bil som stod parkerad långt, långt bort från redaktionen. Hade jag vetat att det var så långt hade jag inte gett mig på att gå över huvudtaget.

Sen fick jag en oförtjänt utskällning för jag ville ha hjälp med att ta mig tillbaks från den här bilparkeringen. Plus att varje gång jag var uppe och gick när jag var på redaktionen fick den här chefen för sig att kalla på mig så att jag skulle behöva gå ännu längre.

När jag kom hem var jag gråtfärdig och hade skitont i magen. Gick och la mig med vetevärmaren och klev inte upp förrän det var dags att göra sig i ordning innan läggdags.

Precis när jag kommit innanför dörrarna såg jag ett sms från en knasig vän jag har, som testade positivt i måndags efter många års barnlöshet. Hon hade fått missfall…

I dag känns det inte särskilt kul att gå till jobbet. Som tur är jobbar jag korta dagar (9-17) så det är inte så många timmar som ska passera innan jag kan ta mig hem, men jag är inte speciellt intresserad av att bli utskickad på fler jobb där jag tvingas ranta omkring. Speciellt eftersom jag inte är så välvilligt inställd till den här chefen, som fram till i går var en av mina favoriter.

Till råga på allt kom jag på i morse att två av mina bästa vänner fyllde år i går och jag har glömt att ringa och gratta.

Usch.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Johanna skriver:

    Näe usch!Jag tycker att det ska räcka när man säger att man inte orkar/kan anstränga sig så mycket-det ska respekteras!Jag menar du gick ju till jobbet iaf och det ska de vara glada för!Hoppas det känns lite bättre snart!

  2. crrly skriver:

    KRAM. Du e ba goast i hela världen.

    Vilken vidrig, vidrig dag!!!!!! 😦 Jg tänker nog vara sjukskriven nästa gång jag ruvar. Det tycker min chef med (!).

    KRAM igen. Hoppas att dagen idag blir myyycket bättre!!!!

    bavdpbsi – ser ut som … tjeckiska?!

  3. sassamamma skriver:

    FY vilken jäkla skitdag. Och vad hade den chefen för problem?

    Kram

  4. Tinselflickan skriver:

    Japp, det var en ond dag.

    Som tur är är den ett minne blott.

    Och chefen slipper jag på ett tag. Åtminstone till nästa helg.

Kommentera

Besökare

  • 142,617 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

