Tinselflickans arkiv

En norrbagge i magen

Efter återförandet av embryot i går hade vi ett litet snack med en av barnmorskorna på IVF-enheten. Hon är norska och jag har träffat henne flera gånger.

Första gången när jag skulle lära mig menopur-sprutan och doserna. Sen höll hon min hand genom äggplocket i måndags, såg till att jag fick smärtstillande och klappade mig på knät när det ändå gjorde ont.

Jag gillar den här tjejen. Hon har humor och är varm och trevlig. Så i och med att det var Norges nationaldag i går så skämtade jag lite med henne, tyckte att hon skulle ut och fira i stället för att jobba.

Hon i sin tur var helt övertygad om jag skulle bli gravid. Jag hade ju fått tillbaks ett embryo på självaste Syttende mai.

Vi kommer att få en norrbagge! utbrast maken med spelad skräck i rösten.

Så till barnmorskans ära får lilla embryot i magen heta Herborg.

Postat i:FET och IVF, Kärleken,

No Responses Yet

  1. Viol-jennie skriver:

    Hihi, snacka om sofistikerad norsk imerialism att placera in ägg på själva syttonde maj… 😉

  2. sassamamma skriver:

    Haha…. den sista sovjet-staten har räknat ut hur de ska ta över världen *spelar ruskig musik*

  3. Stumpan skriver:

    Tina, så spännande! Nu håller jag alla tummar jag hittar för er!

    Stora och varma kramar från Stumpan

  4. Pia skriver:

    Ha! Det kommer titta ut en bebis iförd toppluva och lusekofta i januari!
    Men det är väl greit 🙂

  5. Ingunn skriver:

    Morsomt! En nordmann på syttende mai, jamen det kan jo ikke bli bedre. Dette kommer til å gå KJEMPEBRA!
    Topplue, lusekofte og langrennski, vi venter med spenning…

    Klem fra en nordman i exil,

    Ingunn

  6. Tess skriver:

    Ja, varför inte. Norrmän brukar ju vara trevliga 🙂

    Jag hejjar på Herborg!!

  7. Tinselflickan skriver:

    Och jag som sökte på nätet och trodde maj på norska stavades med j. Ska genast in och rätta till det.

  8. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Hoppas bara att ni kan överväga att ändra namnet senare när bebis tittar ut 😉

  9. Anonymous skriver:

    Klart det lyckas när du satte in embryot syttene mai. Jag är själv norsk och vi gjorde ett frysförsök 16 maj. Vi hoppades att det skulle bli den 17, men det ville sig inte så. Norrbaggar är trevliga så du kan lugna din man. Se upp så den lille inte blir fött med skidor på bena. Händer ofta i Norge….Hipp, hipp hurra för att det skall lyckas både för dig och mig!

  10. Johanna skriver:

    Haha.Det låter bra!Herborg haha gulle! 🙂 Säg åt Herrborg att växa till sig och bli en liten bebbe 😉

  11. Nathalie Winberg skriver:

    Förlåt om det verkar dumt.. Men ägget brukar väl vandra ner ”normalt” då och sedan fastna, vart förs det in nu, i äggledaren eller direkt i livmodern eller hur funkar det där? 🙂

  12. Tinselflickan skriver:

    Nathalie: de återför den till livmodern. Två dagar in i förloppet ska den ha hamnat där ändå.

    Plus att jag tror att det nog skulle vara ganska svårt att få in den där.

  13. crrly skriver:

    Håller alla tummar, det vet du! Kram!!!

    (Uh, vad sen jag är!)

  14. Lillan skriver:

    Det är klart att det blir en liten norrbagge! Om du skriver till norska folketinget kanske bebisen kan bli hedersmedborgare??? Oldsberg har väl bra kontakter annars?

    kram!

  15. Tinselflickan skriver:

    Oldsberg är nog inget fan av mig sedan jag skrev det här.

    Men jag är för att bebisen blir hedersmedborgare i Norge när den kommer! =)

Kommentera

Besökare

  • 142,558 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

