Tinselflickans arkiv

Ajajaj

Jag kan väl inte påstå att ett ägguttag är något av det skönaste jag har gått igenom.

Men det tog inte så vansinnigt lång tid – tio minuter.

Maken var supersöt i sån där mössa, grön rock och tofflor och jag var ett bombnedslag i sjukhusskjorta storlek XL, strumpor upp över knäna och en matchande mössa.

Jag fick inget lugnande men var heller inte så vansinnigt nervös.

Själva plocket gjorde rätt ont, Mr Boss fick gräva djupt för att hitta rätt men jag fick två doser vad det nu är de ger en och svävade högt i det blå trots smärtan.

Efteråt hade jag väldigt ont och det dröjde innan vi fick komma hem. Det var två par till i samma rum som oss och de fick åka därifrån betydligt tidigare.

Nu har maken bäddat i ordning sängen med chips, te, telefoner, fjärrkontroll, tidningar och panodil. Så jag ska gosa ner mig med min bästa vän för dagen, vetekudden.

Just det – elva ägg blev det. Nu ska makens bidrag och mina små gojsa ihop sig i en behållare någonstans och förhoppningsvis blir det några embryon till onsdagen. Vi har slagit vad om en tia – jag tror på fem befruktade och min älskade optimist trodde först elva men han har sansat sig och bestämt sig för sju.

Postat i:FET och IVF, Kärleken,

No Responses Yet

  1. Pia skriver:

    Stackars dig som har ont men elva ägg är väl jättebra?

    Jag kör på din mans optimistlinje och tror också på 7 befruktade till onsdag! 🙂

  2. crrly skriver:

    Gött med elvlingar! 🙂 Hoppas nu de minglar på bra! Take care, KRAM.

  3. Adde skriver:

    Äntligen ett tecken. Jag gissar att din besöksmätare har rasat i höjden pga alla vi som kollat in här…

    Elva låter inte alls lite. Några måste ju fatta att de skall blanda sig…

    Hoppas alla värkar går över snabbt. (Får du själv plats i sängen med allt mannen har bäddat 😉 )

    Kramar

  4. Lillan skriver:

    Då tror jag att det blir 9 befruktade, varav 7 delar sig fint!

    Den 24/5 ska jag på första ultraljudet inför FET. Jag gissar fortfarande på att det blir FET den 29/5, men man vet ju inte om de hellre slänger in mig på helgen. Jag är ju ledig den 26/5, men är då i Malmö, så det blir ju onekligen lite farande om de bestämmer sig för helgen!

    Ta hand om dig och ta det lugnt! Kram! Lillan

  5. Sanna skriver:

    Gud så bra! Att det bidde så många, menar jag.

    Jag tror som lillan. Heja äggisarna!

    Låt nu maken ta hand om dig, hoppas att det känns bättre framåt kvällen.

    BAMSEKRAM Sanna

  6. Ulla skriver:

    Jag börjar nästan gråta när jag läser detta, det är så medryckande. Vad jag förstår var det superexperten själv som gjorde ingreppet, vilken tur för det var väl vad du önskade. Allt gott och ännu en medalj! Tummar hålles.

  7. Emma skriver:

    Lycka till med IVF:en! Jag har varit igenom processen, men som du förstod av min blogg har vi nu valt adoption.

  8. Anonymous skriver:

    Härligt gumman!!! Du ska se att de gosar riktigt ordentligt nu 🙂 Jag håller både tummar och tår!!!
    Kram Tilda

  9. baby or not skriver:

    Heja alla äggisar. Nu jäklar ska de ge fullpott 🙂

  10. sassamamma skriver:

    Heja heja heja äggen! Nu släpper ni in de små spermierna och delar er som ni ska, och därmed basta! *ser bestämt ut*

  11. Linda (Gosan) skriver:

    Sjönt att det ändå gick bra även om du har fruktansvärt ont jusst nu.

    11 ägg var en bra skörd tycker jag. Hoppas att de sköter sig i värmeskåpet nu =)

    Kram!

  12. Hoppfullan skriver:

    Kaaaanon! Nu är det värsta över och skörden verkar tipptopp! Håller tummarna för fina embryon!!
    Själv, så ska jag ta min ägglossningsspruta snart, och börjar bli en smula nervös. Spännande ska det bli!
    Hoppas du kryar på dej snart!
    Kramar från Hoppfullan

  13. Tess skriver:

    YES!! Vilka trevliga nyheter som möter mig 🙂 Sköt nu om dig där nere i sängen, låter faktiskt rätt mysigt trots allt.

    Jag gillar din mans attityd 🙂

  14. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Grattis till den fina äggskörden!

    Nu håller jag tummarna stenhårt för att det blir en hel del finfina ägg, särskilt ett perfekt som ska tillbaka direkt!

    KRAMAR

  15. Tinselflickan skriver:

    Elva är bra, jag är nöjd.

    Jag hoppas också att maken har rätt – han vann vårt förra vad – när vi gjorde ivf på Carlanderska – för han trodde att åtta hade blivit befruktade och så var det tio.

    Det här är tio spänn som jag gärna förlorar.

    kram!

  16. Maria skriver:

    Håller tummarna!!

Kommentera

Besökare

  • 142,558 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

