Tinselflickans arkiv

Sprutslut

Äggmognadssprutan* Pregnyl togs under stort hemlighetsmakeri på restaurang i går.

Personalen undrade nog vad jag och maken skulle in på toa tillsammans och göra. Sen tog det ju ett litet tag också. Först skulle jag kissa, sen han. Sen tog vi fram de små glasbehållarna med pulvertabletter och injektionslösning och vid det här laget var vi faktiskt ganska samspelta.

Men själva sprutandet tar ju en stund – man ska göra det långsamt för att det inte ska svida, och för att kroppen ska kunna ta upp vätskan.

Det tog emot fysiskt att ta den här sista sprutan. Jag ville verkligen inte och det ville inte min hand heller. Det var min sjuttonde spruta på lika många dagar och det är visserligen ingenting jämfört med vad till exempel en diabetiker måste stå ut med men jag tycker faktiskt inte att det är speciellt roligt att sticka mig själv i magen.

Har varit vaken sen klockan 5 i morse, jag åt massor av jättegod indisk mat i går och nu känns det som om magen ska spricka.

Det finns tydligen inte plats till både samosas, thali, gulab jamon och 15-20 äggblåsor därinne.

* Bilden på lite pregnylgrejer är hämtad från en – tro det eller ej – sajt som säljer anabola steroider till kroppsbyggare. Jag orkar inte forska i det hela men vad fasiken ska en kroppsbyggare med en äggmognadsspruta till?

Postat i:FET och IVF, Kärleken,

No Responses Yet

  1. Tess skriver:

    Så skönt att dom är tagna nu, sprutorna!! Håller alla tummar nu och ser fram emot rapporterna senare. Kram!

  2. Anonymous skriver:

    Håller tummarna för dig i morgon!
    /Anette.

  3. Sanna skriver:

    Puh… Jag drog mig till minnes min första äl-spruta som togs på jobbets julfest… efter ett glas skumpa! Kanske lika bra eftersom jag inte hade min makes stöd den gången.

    Jag skickar all positiv energi jag kan till dig imorgon!

    KRAM Sanna

  4. Nathalie Winberg skriver:

    ”In a man the luteinizing hormone stimulates the Leydig’s cells in the testes; this in turn stimulates production of androgenic hormones (testosterone). For this reason athletes use injectable HCG to increase the testosterone production”

    ..typ? 🙂 Lycka till med plock nu.

  5. Linnea skriver:

    Hittade dej via Annas blogg;o)
    Gillade din kommentar om hur provrörsbarn ser ut *asgarvar*
    Lycka till!!!!
    Håller mina tummar för att ni ska lyckas!
    /Linnea (Linnea1981 på familjeliv)

  6. Solkatten skriver:

    Håller tummarna för att det blir ett helt gäng fina ägg imorgon!

  7. Hoppfullan skriver:

    Håller alla tummar hårt, kära Tinselflicka!! Blir spännande!
    Stor kram från Hoppfullan

  8. Tinselflickan skriver:

    Tack alla för tummar och pepp – ni är underbara!

Kommentera

Besökare

  • 142,558 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

