Tinselflickans arkiv

Nervositeten stiger

Drygt tolv timmar kvar. Hjälp.

Nu är jag lite orolig.

Dessutom har området där jag tog pregnylsprutan i går blivit rött, lite svullet och det kliar något. Hoppas det inte innebär att något är fel. Maken föreslog att jag skulle ta sån där myggbettsalva på men jag vet inte om det kommer att funka och det kanske inte är bra.

Måtte det nu bli en bra skörd.

Herregud, det låter som om jag är ett vetefält.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Anonymous skriver:

    Man skriver så dåligt med båda händerna fulla av uppknutna tummar. Men alla mina tankar finns hos dig i morgon!

    Tusen kramar

    Devali

  2. Anonymous skriver:

    Du behöver inte vara orolig för det röda märket, det är vanligt.

    Lycka till !

    Anna

  3. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Har också fått röda märken av ägglossningsprutorna, det är inget som är fel!

    Jag håller tummarna stenhårt för dig! Hoppas nu på en riktigt bra skörd!

    Kramar

  4. crrly skriver:

    Jag fick röda, svullnau och kliande tslag av nästan varje spruta, och det är en jättevanlig biverkan. Inget att oroa sig för! Lycka till, kram!!!!

  5. Isop skriver:

    Hoppas det går bra imorgon!!!

    *kram*

  6. Pia skriver:

    Jag tänker på dig i morgon och tummarna är med hela tiden!

  7. Tinselflickan skriver:

    Skönt att höra att jag har en sak mindre att oroa mig för.

    Nu återstår bara att oroa mig för molande konstig värk som liknar mensvärk, att det inte kommer finnas några ägg i mina blåsor, att jag får hårdhänta kvinnliga läkaren, att jag får en störtblödning (ta inte åt dig Crrly, tanken hade faktiskt slagit mig innan du sa det) och måste avbryta, att blodet forsar efter plocket och jag måste läggas in av någon konstig anledning, att det är något fel på makens spermier, att det blir massor med ägg men inga befruktade…

    Eller att jag dör i gynstolen av någon konstig komplikation.

    Som ni märker är jag rätt orolig av mig.

    Men tusen tack för alla tummar, kramar och all uppmuntran.

    Nu ska jag försöka sova. Vi tar vagnen till SU kl 07.18 i morgon bitti (hoppas verkligen den är i tid) och klockan nio ska jag tydligen plockas.

    Återkommer sen! =)

  8. Adde skriver:

    Positiva tankar på väg över kontinenten åt ditt håll >>>>>>>>>

  9. Ingunn skriver:

    Nu är det måndag minsann,klockan är snart nio, och jag tänker på dig JÄTTEMYCKET!!
    Hoppas att allt går bra, jisses vilken lista med orosmoment… 🙂

  10. SANDRA skriver:

    *s*, ursäkta att jag skrattar, men du är för söt!
    ”Vetefält” – kram!

  11. Lillan skriver:

    Nu håller jag tummarna så att de blir blå!

    kramar Lillan

  12. Anonymous skriver:

    Jag hoppas verkligen att det går bra för dig i dag! Just nu är klockan 9.08 & skörden är nog i full gång nu…håller tummarna.

    🙂
    Millo

  13. Anonymous skriver:

    9:28 är klockan nu, Mina tankar är hos er!!!

    //Kram Anette.

  14. Anonymous skriver:

    Vetefält… Ja du Tina, mycket bra liknelsen för min del för jag kände mig som överkörd av en skördetröska efter ÄP… Närå, det var inte alls så farligt, lite mörbultad bara.
    Håller alla tummar för en god skörd idag.

    kram gåtan

  15. Linda (Gosan) skriver:

    Jag har tänkt på dig sedan jag vaknade i morse. Jag gick direkt till datasalen när jag kom till skolan för att se vad som händer.

    Jag håller både tummar och tår för att allt kommer att gå bra idag!

    Kram!

  16. Sanna skriver:

    Här är en till som har tänkt på dig! Åh vad jag hoppas att allt gått bra. Har redan varit inne tre eller fyra gånger för att kolla…

    KRAM

    Sanan

  17. sassamamma skriver:

    Hoppas hoppas HOPPAS det har gått bra idag! Kram

  18. Astillbe (Busan) skriver:

    Tummar hålles stenhårt!

Kommentera

Besökare

  • 142,557 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

