Tinselflickans arkiv

You’re so vain

Nu har jag köpt en liten skinnpung att ha runt halsen, som jag kan ha mina stenar i, och sent omsider inser jag att det faktiskt inte är så jättemycket jag…

Tanken var att jag skulle ha det innanför min t-shirt eller topp men den här är så stor att man måste ha den på utsidan. Och det blir lite för mycket flumkänsla för min del.

Så nu ska jag leta efter lite schysst tyg som jag ska sy en påse med. Tills dess ska jag ha stenarna i handen alternativt vira det här halsbandet runt handleden.

I dag känns det rejält i magen, kan jag säga. Men inte som förra gången, då jag nästan var överstimulerad. Det är bara väldigt fullt därinne och jag blir kissenödig fort. Sen känns det heller inte som om jag borde springa eller jogga. Som tur är ligger det inte för mig att syssla med sådana övningar.

Nedräkningen mot sista sprutan har påbörjats. Det blir fippelfest i kväll och förhoppningsvis ägglossningsspruta i morgon kväll. Jag vill nämligen helst plockas på söndag, för då jobbar The Boss*.

*Lars Nilsson, IVF-experten numero uno på Sahlgrenska.

Postat i:Barnlöshet, FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Tess skriver:

    Jag hade dom löst i fickan på jeansen. Det funkar det också. Men i skinnpåsen ligger dom när dom vilar på mitt nattduksbord.

    Ska försöka hinna klippa gräset klart nu…

    Sköt om dig, tittar in snart igen.

  2. Tinselflickan skriver:

    Jag har tyvärr inga fickor… Det är därför jag behöver en skinnpåse.

    Eller jo, jag har fickor i mina andra kläder. Men när det är så somrigt som nu är det ganska gött med klänning.

    Lycka till med gräset!

    Kram!

  3. Tess skriver:

    Gräset blev klippt och sambon glad 🙂

    Aha .. ja då är det ju lite svårare… Jag är ju ingen uttalad klänningtjej så jag har ju alltid jeans i någon form, i stort sett.

    Då blir en tygpåse jätte bra 🙂

  4. Tinselflickan skriver:

    Jag bär oftast byxor men flera av mina saknar fickor. I mina tajta jeans finns det fickor men frågan är om jag får ner nåt i dem…

    Dessutom är magen så svullen nu så jag kan inte använda mina tajtaste byxor! =)

  5. Robert H. skriver:

    Tina, skinnpung runt halsen är inte okej.

  6. Tinselflickan skriver:

    Bättre än i byxorna – tycker i alla fall jag! =)

Kommentera

Besökare

  • 142,639 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

