Tinselflickans arkiv

Tjuvlyssnat…

Måste tipsa om stencoola sajten Tjuvlyssnat.

Speciellt den här tycker jag är jätterolig.

Men jag undrar bara – vad i hela världen gör en turist i Degerfors?

Postat i:Meta

No Responses Yet

  1. Farsan_Baloo skriver:

    kollar in Sveafallen kanske? Mäktigt!

  2. Ida Thunberg skriver:

    Ja, nu är det nog bäst att jag dubbelsvarar här (både på min egen och din blogg), måste ju försvara byn lite… 🙂

    Som sagt så är det ju inte helt utan anledning jag har yrat om vackra naturupplevelser nu i två veckors tid… (efter att ha befunnit mig i degerfors så länge)
    Allt är inte fint i Degerfors, och vad gäller tex shopping och mat finns det förstås inte mycket att hämta, men en del är så vansinnigt fint att jag förstår varenda turist som letat sig förbi och blivit kvar några dagar.
    Kvällen tillbringade jag till exempel vid en liten sandstrand där jag kollade in världens vackraste solnedgång över sjön. Sånt finns tillgängligt överallt här.

    Dessutom är det väl inte helt omöjligt att även turisterna redan börjat ladda för Degerfors-IFK Norrköping på Stora Valla på fredag…

    (och som farsan baloo mycket riktigt påpekar, de kanske även besöker naturreservatet sveafallen)

    läs mer på http://www.degerfors.se/turism , under ”upplev degerfors” och ”utflyktsmål” 🙂

  3. Tinselflickan skriver:

    Hmmm. Det låter som om det får bli en tripp till naturfina Degerfors någon gång. Så mycket reklam som ni gör för stället! =)

  4. Anonymous skriver:

    ….vad en turist gör i Degerfors? Som gammal degerforsare har jag bara ett svar: åker därifrån fortast möjligt 😉
    Det lustiga med det stället är att många man hör ”kommer därifrån”…har hittills aldrig hört någon som flyttat dit!? Men visst, måste hålla med om att det är naturskönt.

    // Witch

Kommentera

Besökare

  • 142,586 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

