Tinselflickans arkiv

Rosa glasögon

Japp, jag gjorde som ni sa. Tog på mig de rosa glasögonen, som var prydda med glitter, svandun och framför allt skygglappar.

Och var rätt lugn när vi kom till SU i dag.

Blev upplockad i korridoren innan vi ens kom in av en något stressad Lars Nilsson.

En blåsa på höger sida på 15-16 mm, och rätt många mindre. En på vänster 15 mm, ett par på fjorton och några på tretton.

Kvaliteten på äggen berörs inte av allt detta joxande – det är bara de största som kanske inte håller måttet. Men med tanke på hur många små det är (det ser ut att vara riktigt många) så kan detta gå bra.

Äggplock blir på söndag eller måndag. Vilket vet jag efter mitt sjuttielfte ultraljud på fredag.

Så skönt att äntligen få ett datum.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Lillan skriver:

    Du ser – allt kommer att gå prima! Det är ju mycket bättre att du får fart på alla de där småttingarna istället för att de stora hade varit ”övermogna” vid det här laget!

    Kram och pepp!
    //Lillan

  2. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Åhh vad bra!

    Grattis!

    Och nu håller vi tummarna hårt för massor av finfina ägg!

    Kramar

  3. Capriella skriver:

    Härligt, Tina! 😀

  4. Grodan skriver:

    Vad skönt att det trots allt ser bra ut! Du ska se att det kommer vara värt allt strul i slutändan.. *tror*
    Spännande tider är det och jag avundas dig inte som är inne i IVF-karusellen.. Det är rätt skönt och framför allt VÄLBEHÖVLIGT att vara i ”Ingenmansland” just nu också… Även om vissa dagar är så tråååååkiga… Fortsätter hålla tummarna och utkik! 🙂

  5. Tinselflickan skriver:

    Jag är lite mer hoppfull nu, kan jag säga! =)

    Grodan – var har du varit?!!! Jag har saknat dig! =) Skönt att höra att du har det bra, iaf.

    Stor kram till er alla!

  6. Carnesir skriver:

    Jag önskar att de hade kollat mig lite fler gånger också så att jag inte hade behövt bli så besviken. IVF-kliniken du går på måste vara extra bra!

  7. Sanna skriver:

    Vad härligt gumman!

    KRAM Sanna

  8. Isop skriver:

    Det var ju bra nyheter! Jasså Mr. Boss var stressad idag, annars kan man ibland få höra honom sjunga arior – HÖGT – i korridoren 😀
    *kram*

  9. Tinselflickan skriver:

    Ja, de behövde rummet till något annat (vi kom i god tid) så han var ute och letade efter oss! =)

    Carnesir: Jag går på Sahlgrenska, där är de duktiga på ivf (där gjordes fö Sveriges första ivf någonsin – eller om det var nordens, jag minns inte riktigt).

    Kram!

  10. crrly skriver:

    Vad bra!! 🙂

Kommentera

Besökare

  • 142,617 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

