Tinselflickans arkiv

Worry wart

Jag har varit orolig sedan i fredags. Orolig för att detta ska gå åt helvete innan vi ens kommer till första hindret.

Jag har oroat mig för att äggens kvalitet ska påverkas av preparatbytet. Jag har oroat mig för att det bara kommer vara ett fåtal ägg som är mogna när det är dags för plocket. Och allra värst: jag har oroat mig för att vi kommer att behöva avbryta det här första försöket.

Nu har jag precis kommit hem från att ha lämnat ett blodprov (fjärde blodprovet på tre veckor) och om tre timmar ska vi tillbaks till SU för ännu ett ultraljud. Då vet jag bättre hur läget är och kanske kan jag sluta oroa mig.

Postat i:Barnlöshet, FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Capriella skriver:

    Då väntar jag spänt på resultatet, Tina, tänker på dig och oroar mig jag med!

    Kram!

    Ingunn

  2. crrly skriver:

    Ja, uppdatera oss här så fort du vet nåt! KRAM, tänker på dig!

  3. Linda skriver:

    Hej

    Räknas ett avbrutet försök där du går eller får man ett nytt i så fall??
    Hur många försök får du totalt och ingår FET eller får man betala för det.
    Där jag bor får man bara ett försök.
    Lycka till i dag

  4. Sanna skriver:

    Jag tänker på dig gumman. Den där oron som gnager hela tiden är vidrig.

    Hoppas att det går fint idag!

    KRAM från Sanna (tidigare ganska cool; nu nervvrak)

  5. Tinselflickan skriver:

    Linda: Ett avbrutet försök räknas inte, och vi får totalt tre försök, med så många FET som man kan uppbåda befruktade ägg. Så jag bor i ett väldigt generöst landsting.

    Min enda skräck är att om vi måste börja om igen måste jag ta om hormonerna och det var ingen kul resa. Plus att jag var ju inriktad på äggplock nu.

    Jag åker om ett tag och sen ska maken och jag luncha ihop. Så jag rapporterar någon gång i eftermiddag hur det blir/blev.

    Kram!

  6. Adde skriver:

    Tänker på dig och väntar med dig…

  7. baby or not skriver:

    Tänker på dig. Och hoppas.

  8. Tinselflickan skriver:

    Tack, vänner!

    Kram!

Kommentera

Besökare

  • 142,589 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

