Tinselflickans arkiv

Worry wart del II

Nu sitter jag på jobbet och min älskade make kan inte fösa bort min oro med gulliga, positiva uttalanden.

Oron växer sig större. Jag vill inte att detta försök ska avbrytas för då kanske vi inte hinner påbörja ett nytt innan sommaruppehållet…

Och för varje motgång (och det har varit ett antal, den här vändan) så försvinner lite hopp. Snart känns det som om jag inget hopp har.

Men jag måste försöka tänka positivt. Läkaren som vi ska till i morgon är kanske Sveriges mest erfarna IVF-läkare. Och om han tycker det ser bra ut, och att vi ska fortsätta, så kan det ju knappast skada.

Rosa glasögonen på.

Postat i:Barnlöshet, FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Lillan skriver:

    Strör över lite glitter på de rosa glasögonen… Klart att ni ska baxa det här försöket i land!!! Själv kan jag just nu inte beskriva hur mycket jag önskar att vi äntligen får lyckas, för nu börjar det tryta i IVF-kassan! Fyra dagars väntan kvar tills mensen dyker upp och sedan är det nedräkning!

  2. Pia skriver:

    Jag tror på läkaren. Om han säger att det ser bra ut så gör det säkert det. Mässa nu detta mantra hela tiden: ”Jag kommer inte bli mindre ledsen om de går åt pepparn för att jag oroar mig innan” och sätt de rosa glasögonen (med glitter) stadigt på näsan. Titta, de har tom lite rosa svandun på kanterna. Kan man bli annat är positiv då …:-)

    Du vet att jag håller tummarna så de nästan tappar känseln.

  3. lilla S skriver:

    Skall hålla tummarna för er imorgon och hoppas att det skall gå bra! Jag förstår att ni hoppas på många fina ägg, men om det inte skulle bli så så kan du ju faktiskt ändå räcka med bara ett…

    Vi har också kommit fram i kön på SU nu och skall dit på första besök i slutet av maj. 🙂 Tyvärr kommer vi inte hinna med något försök innan sommaruppehållet så jag tror att vi gör ytterligare ett FET på Carlanderska om någon månad.

    Lycka till imorgon!

  4. Tinselflickan skriver:

    Lillan – du och jag ska vandra hand i hand till en ankomstgrupp. Det bestämmer jag bara sådär.

    Pia, glitter, svandun och dina tummar gör säkert susen! =)

    Och Lilla S – tack så för dina tummar. Du har ju rätt – det räcker med bara ett.

    Tack för att ni är ställföreträdande makar, alla! =)

  5. Linda (Gosan) skriver:

    Jag tror stenhårt på att det kommer att gå vägen! Vi ska göra rent hus på alla IVF-forum nu! Du och jag och ett gäng anndra!

    Här ät det rosa glasögon med både glitter svandun och SKYGGLAPPAR!

  6. Tess skriver:

    Så klart ska detta gå vägen, så är det ju bara!! Håller våra tummar stenhårt för er här hemma. Tänker på er. KRAM.

  7. Grodan skriver:

    Håller tummarna allt vad jag kan nu, gumman! KRAAAAAAAAM!

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

