Tinselflickans arkiv

The jury’s still out…

När vi kom till läkaren, denna gång en kvinnlig sådan vars namn jag glömt, så berättade hon att mina östradiol-nivåer skjutit i höjden. Från 041 (0,41?) till 249 (2,49?). Det kändes bra.

Sen när hon gjorde ultraljudet visade det sig att jag bara har en stor äggblåsa, cirka 15 millimeter i diameter, på höger sida. Några var på 13 millimeter och ytterligare någon på 11. Resten var mindre än tio millimeter i diameter. Det verkar vara betydligt fler blåsor i vänstra äggstocken än i höger, men de var rätt små.

Summa summarum: jag ska fortsätta med 150 enheter menopur i kväll, och så ska jag dit på ännu ett ultraljud i morgon. Fast jag slipper ta blodprov vilket är skönt – för vid det här laget börjar jag se ut som en narkoman.

I morgon ska jag träffa Lars Nilsson och då får jag antagligen reda på när äggplocket blir.

Jag svävar alltså fortfarande i ovisshet.

Men det verkar som om det blir ett äggplock. Och hon sa att kvaliteten på mina ägg skulle inte påverkas av att utvecklingen stannat upp.

Givetvis så har jag hittat tusen andra saker att oroa mig för, men som tur är är jag gift med världens mest positiva människa som envisas med att se allting genom rosafärgade glasögon. Han håller mig lugn.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Anonymous skriver:

    En jätte stooor kraaam från mig/Anette.

  2. crrly skriver:

    Å. Okej, så här då: Lite bra, men lite ovisst fortfarande?

    KRAM. Gå ut och ta en glass och en promenad om du kan! 🙂

  3. Sanna skriver:

    Ett verkar ju säkert i alla fall – det blir äggplock.

    Jag hejar på!

    KRAM från Sanna

  4. Tinselflickan skriver:

    Jag känner mig ärligt talat helt uppgiven.

    För varje motgång försvinner lite hopp. Snart har jag inget hopp kvar.

    Vill bara få detta överstökat så vi kan göra ett riktigt försök sen.

    Crrly: jag skulle jättegärna gå ut och ta en promenad. Men jag måste jobba.

    Blä.

  5. Lillan skriver:

    Det är ju bra att de ledande äggblåsorna inte är så stora än, då finns det ju större chans att de små kan hinna stimuleras lite längre tid och kunna producera mogna ägg trots små blåsor. Jag vet att det är segt att vänta så här – särskilt som det gick kvickt och lätt förra gången och du snarare var överstimulerad då!

    Stor lyckospark i rumpan!
    //Lillan

  6. Capriella skriver:

    Jepp! En till som sparkar!
    Och skickar rosa glasögon med glitter på…

  7. Tinselflickan skriver:

    Gulle er! =)

    Jag ska genast ta på mina glittriga, rosa glasögon! =)

  8. Isop skriver:

    Bra att du ska träffa Lars imorgon, han är ju Mr. Big Boss vad det gäller det mesta på SU samt experten på hormonstimuleringar. Han ska ju kunna svara på dina funderingar.

    *kram*

  9. Carnesir skriver:

    Jag håller tummarna för dig! En IVF-behandling är en enda lång berg- och dalbana i känslor som kommer och går. Hoppas, hoppas, hoppas att det lyckas för dig. Kram kram

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

