Tinselflickans arkiv

Setback

Jag har inte känt så mycket i magtrakten så det kom inte som någon överraskning när läkaren på SU berättade i dag att utvecklingen i äggstockarna verkar ha stannat av.

Jag började ju med att ta 125 ie i tre dagar, för att sedan sänka till 100 ie. Det var tydligen för lågt.

Nu ska jag byta preparat helt, till krångliga Menopur – vilket innebär att jag ska blanda vätska med pulver och hålla på. Grymt jobbigt.

Det innebär också att det inte blir äggplock på onsdag, som jag hade hoppats. Antagligen fredag, men det beror lite på hur utvecklingen blir över helgen.

Jag ska tillbaks till SU på måndag morgon för att lämna blod, och ett nytt ultraljud blir det klockan 11.30 samma dag.

Det känns som om jag lever mitt liv i väntrummet på IVF-enheten.

Hoppas inte den här förlängda hormonprocessen gör att det blir dålig kvalité på äggen. Det fanns väldigt många, särskilt i vänster äggstock, men de var fortfarande väldigt små. De två största var kring 9 millimeter i diameter.

Egentligen vill jag bara rulla ihop mig till en liten boll och gråta ut min frustration över att detta inte verkar gå bra.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Zara skriver:

    Åh jag förstår dina känslor och din uppgivenhet.
    Hoppas verkligen att nya blandningen gör att du kan plocka på fredag.

  2. Linda m.o.m (Aff) skriver:

    åååå…frustration. Förstår att det känns trisst. Håller tummarna för att äggblåsorna växer till sig nu.
    Har endast använt puregonpennan men blandade ju ägglossningsprutan själv och tyckte det var nog med en gång , profasi tror jag det hette(glasflaskor med pulver + vätska)
    Lycka till

  3. Anonymous skriver:

    Jag som var säker på att det skulle se fint ut idag! Blanda sprutor fixar du med makens hjälp, lite nytta får de allt göra när det krävs, eller hur?? (Fast jag förstår att det känns krångligt när det finns färdigblandade sprutor…) Jag håller alla tummar och tår för att äggisarna är på tillväxt på måndag!!
    Stor kram från Tilda

  4. Anna skriver:

    Grattis!
    Tina, Menopur är visserligen tjorvigare att blanda men det kan ge dundereffekt. Det var det som gjorde att jag blev gravid efter att ha harvat på med Puregon i två hela IVF:er.

    Om du vill läsa om mitt Menopur-micklande så finns det i min blogg från september -05, mitten av september skulle jag tro.

    Menopur kommer att göra susen i musen 😉

    Kram
    Anna

  5. Sanna skriver:

    Fy vad jobbigt. Men jag kände mig lite gladare av att läsa Annas kommentar – inte minst att ”Menopur kommer att göra susen i musen”. Hi hi.

    Jag förstår hur du menar när du beskriver att du tycks spendera livet i väntrummet på IVF-mottagningen. Jag känner att jag har gjort detsamma i drygt ett år på Sophiahemmet.

    MEN känslan av att gå därifrån sista gången, Tina, är underbar. Jag tror verkligen att du kommer att få uppleva det snart.

    BAMSEKRAM Sanna

  6. Tinselflickan skriver:

    Anna: tack för peppningen! Jag fick strålande resultat med puregon förra gången (förutom det där att jag blev lätt överstimulerad då) så nu borde det väl göra susen, som du säger! =)

    Men jag kan inte skaka loss känslan av besvikelse och frustration. Nuförtiden krävs det ytterst lite för att jag ska dyka ner i det svarta hålet, har varit helt sänkt hela eftermiddagen…

    Fast nu känns det lite, lite bättre i alla fall.

    Tack för pepp, alla! =)

  7. Linda (Gosan) skriver:

    Jag förstår att du är besviken. Men jag håller mina tummar stenhårt för att det blir bättre med menopuren och att du kan få ett bra resultat till nästa vecka istället.

    Kram!

  8. Pia skriver:

    Hoppas Menopuren ger dina ägg en dunderskjuts så allt ser fin ut ill nästa koll. Jag håller alla tummar!!

  9. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Vilken skit! Jag lider med dig!

    Min förra läkare som är min guru och som haft rätt om allt hon sagt brukade alltid säga att det är bättre att det tar lite tid för äggblåsorna än att det går för fort. Så i slutändan tror jag att det blir jättebra att det tar lite extra tid för dig nu.

    Stora kramar!

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

