Tinselflickans arkiv

Sunshine!

Så fort solen och värmen kommer blir jag på ett strålande humör.

Detta är helt fantastiskt!

Och visst borde det båda gott inför en eventuell ruvning?

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. lillann skriver:

    Håller med fullständigt!

    Allt tråkigt känns inte lika farligt längre.

    Det måste ju ha positiva effekter på ruvningen! Alla tummar hålls här!

    LillAnn

  2. Zara skriver:

    Kan bara hålla med, har hittat hit av en tillfällighet. Har tvillingkillar efter hormonbehandling, utomkvedshavandeskap och hormonbehandling igen, är adopterad såg kommentarerna nedan.
    Jag anser att man måste väl få tycka vad man vill, även ett sådant ämne som adoption. Jag ville tex inte adoptera fastän flera av mina kompisar tyckte att det är väl enkelt för mig som är adopterad mm, ja jag skulle kunna skriva en uppsats.
    Jag håller dock alla tummar för att behandlingen ska gå vägen denna gången.

  3. Johanna skriver:

    Ruvning?Åh vad gulligt du uttryckte dig! 🙂

  4. Tinselflickan skriver:

    Johanna: I ivf-svängen heter det faktiskt så… =) Att man ruvar på ett ägg.

    Precis som frysta embryon har kommit att heta eskimåer…

    Visst är det gulligt?! =)

    Tack för tummar!

  5. Nathalie Winberg skriver:

    Jag drömde inatt, att jag födde barn.

    Det var helt sjukt äckligt och när jag vaknade fattade jag inte att jag drömt utan letade efter min bebis tills min hjärna kom ikapp.

    Jag tror du påverkar mitt undermedvetna med allt bebisprat 🙂 Lyckligtvis gjorde det faktiskt inte ont att föda i drömmen, men det var slemmigt.

  6. Nathalie Winberg skriver:

    Och med äckligt menar jag läskigt.

  7. crrly skriver:

    Jaaaaaaaa! Suveränt. Heja, heja! Snart dags?

  8. Pia skriver:

    Vår och värme måste ju vara positivt på alla sätt! Det blir ett solägg den här gången, det är jag övertygad om!

  9. Tinselflickan skriver:

    Nathalie – jag kan bara tänka mig hur läbbigt det måste varit! =) Men tur att jag nu vet att det inte gör ont, bara att det är slemmigt! *s*

    Jag har varit på blodprov i morse och om några timmar ska jag på ultraljud. Då vet jag mera.

    Men äggplocket är ju beräknat till nästa vecka. Jag gissar på onsdag eller torsdag.

Kommentera

Besökare

  • 142,558 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

