Tinselflickans arkiv

Ambulerande apotek

I dag ska jag jobba och då måste jag ha med mig både nässprej och puregon-penna. Pennan har jag i ett särskilt etui, där finns även nålarna. Och så måste jag ha med mig någonting att slänga den förbrukade nålen i.

Den som tittar i min handväska i dag får nog ganska många överraskningar.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. SANDRA skriver:

    Så blev jag lite nyfiken! 🙂

  2. Tinselflickan skriver:

    Vassa sprutnålar är ju alltid lite spännande och överraskande.

    Speciellt om man får dem i fingrarna. Eller under naglarna.

  3. Linda (Gosan) skriver:

    Handväskan har ju onekligen växt den senaste tiden =) Och de flesta som tittar i våra handväskor skulle nog hitta både en och annan överaskning.

  4. Tinselflickan skriver:

    Utan tvekan är en kvinnas handväska ett myller av spännande och konstiga saker.

    Jag har alltid minst tio pennor i min handväska. Jag tror det är en journalistsjuka.

    Sen har jag alltid minst tre olika sorters läppstift, trots att jag sällan använder läppstift.

    Det ligger alltid lite lösa mynt, gem och en massa kvitton. Någon hårtofs möjligtvis också.

    Nu har jag dessutom mitt finfina puregon-etui med tillhörande penna och nålar. Samt en puregon-kartong för använda nålar. Samt nässprej. Samt en papperslapp med påminnelse om att jag ska byta ut ampullen på lördag nästa vecka. Och en annan papperslapp med påminnelse om att jag ska byta nässprej senast torsdag nästa vecka.

    Det är mycket att komma ihåg…

  5. Tinselflickan skriver:

    Ja just det – plånbok, mobil och nycklar också!

  6. Linda (Gosan) skriver:

    Påminner starkt om min handväska förutom att jag bara har två pennor i min väska, och så har jag ofta en mp3-spelare modell större och tuggummi. Och en stor filofax.

Kommentera

Besökare

  • 142,586 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

