Tinselflickans arkiv

Sprutdebut

Så – nu är det gjort.

Första sprutan tagen. Det sved mer än jag minns men det var precis lika jobbigt som förra gången. Det där med magen är inte min grej, alltså.

Fas 2 har inletts. Nu är det inte långt kvar.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Astillbe (Busan) skriver:

    Sovit gott?!
    😉

  2. Capriella skriver:

    Bra jobbat, Tina, vad du är modig!
    Tänker på dig!

  3. Anonymous skriver:

    Har tänkt på dig och undrat hur det gått med sprutandet. Igår kväll när jag blandat Menopuren och sitter med sprutan i hand (suger upp vätska från en glasampull, sprutar i en ampull med pulver, drar upp vätskan i sprutan igen och ner i en ampull med mer puler, upp i sprutan igen, byter nål och ska då spruta in i mig själv) så tvekade jag en sekund och gruvade mig. Min tanke var då att om du fixar det som är så spruträdd så behöver jag inte tveka och då gick det bra =). Efter jag tagit den sprutan så sprutar jag med gonal-f men då är det en ”penna” så det går lätt som en plätt.

    kram gåtan

  4. Anonymous skriver:

    Om jag hade funnits i närheten så hade jag gett dig dem, jag lovar.

    Syster Anette som tycker du är såå duktig som fixar dett!

  5. Hoppfullan skriver:

    Häftigt! Äntligen, nu är det bara framåt som gäller. Jag håller tummarna som bara den för dig!Själv läntar jag som en vansinnig till blodprovet på onsdag, som förhoppningsvis visar att jag är nedreglerad.

  6. Tinselflickan skriver:

    Gåtan: det låter oerhört krångligt det där. Jag har ju bara en penna och det känns bra.

    Hoppfullan – lycka till nästa vecka – du håller mig väl uppdaterad? =)

    Ja, så hemskt modig eller duktig vet jag inte om jag är, man måste ju göra detta för att komma till nästa steg.

    Men tack för pepp!

    och ja Busan, jag har faktiskt det! =)

  7. Linda (Gosan) skriver:

    Vad duktig du är!

    Ett tips om du vill slippa svedan, tryck in några snäpp på pennan och vänta en sekund eller två och så trycker du ett par snäpp till upprepa eventuellt pausen och tryck in det sista och vips det svider inte alls.

    Jag blev faktiskt lite mörkrädd över hur snabbt hon tryckte in knappen på instruktionsvideon, gör man så så gör det ju svinont!

    Kram från mig!

  8. Astillbe (Busan) skriver:

    Men på mig kan jag inte komma ihåg att det sved något. Kan det inte ha något att göra med att era sprutor är för kalla? Det har jag hört skall göra riktigt ont…

    Fast jag gillade ju att spruta… 😉

    Skönt att du fick sova gott iaf! 😀

  9. Tinselflickan skriver:

    Nä, jag tog ut ampullen från kylen ett par dagar tidigare.

    Sen kan det ju vara så att jag träffade en nerv, eller något. Eller så är jag helt enkelt lite extra kinkig just nu! =)

  10. crrly skriver:

    Jo men ibland svider det faktiskt, och ibland spänner det under huden. Att spruta sakta, sakta är knepet. Särskilt gäller det Orgalutranet och Pregnylen!

Kommentera

Besökare

  • 142,639 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

