Tinselflickans arkiv

Och så här ser den ut…


Pennan som jag ska bekanta mig med de närmaste två veckorna.

Men så här med locket på ser den ju helt harmlös ut. Det är när man tar bort locket och sätter på nålen som jag börjar skaka.

Jo, jag vet att jag har längtat efter detta ett tag nu. Men plötsligt blev det hela bara så verkligt.

Har tappat bort min broschyr om hur man använder pennan och letade febrilt på nätet efter instruktioner. Hittade det här*. Så nu är jag lugn igen.

*Kräver Windows media player. Som du kan ladda ner här.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Lillan skriver:

    Ring mig om det känns som att du inte kommer ihåg riktigt 😉 Jag har ju vanan inne! Dosen låter ungefär som min från vår första behandling på Örebros Fertilitetsenhet… Då körde jag 125 IE de första dagarna och sedan 100 IE de sista… På Carlanderska blev det 100 IE hela tiden.

    Lycka till nu!!!

  2. Tinselflickan skriver:

    Jag lovar, jag ringer dig om det skulle bli kris! =)
    Men jag har kollat in filmen, så jag känner nog att jag har någorlunda koll.

    Tack och kram!

  3. Pia skriver:

    Jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att det går vägen den här gången för allt detta sprejande och sprutande och väntande önskar jag dig inte fler gånger nu!

    KRAM

  4. Johanna skriver:

    Usch-fy fan,nu får det banne mig funka!! Tänk vad vissa får stå ut me saker o ting!:( Du verkar som en stark tjej!Kämpa på!!Jag hejjar på dig(er)!

  5. Capriella skriver:

    Du har min fulla beundran, Tina, vad du är duktig! Heja dig!

  6. Tinselflickan skriver:

    Tack för allt påhejande! Det värmer. =)

    Men jag har inte tagit sprutan än. Håll tummarna för mig vid 23.15 i kväll!

  7. crrly skriver:

    Va, har du svarta sprutor?! Jag har vita. 300 iE. Tog den sista i förrgår! Igår var det Pregnylen och ikväll inget. Skönt!

    Lycka till!!! 🙂

  8. Tinselflickan skriver:

    De är faktiskt mörkblå, om jag ska vara petig… =)

    Lycka till i morgon Crrly, jag ska tänka på dig!

  9. crrly skriver:

    Tack!

Kommentera

Besökare

  • 142,639 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

