Tinselflickans arkiv

Blodprov

Så. Nu är det gjort. Jag har varit och lämnat ett blodprov och de ska mäta östradiolhalterna i mitt blod. I eftermiddag kommer domen.

Jag har varit så orolig över att missa detta att jag drömt om det hela natten.

Först drömde jag att jag kör till SU, men blir inblandad i någon slags krock på parkeringen. Jag blir chockad och vimsig och bara sätter mig på en spårvagn och åker till jobbet. Väl där inser jag plötsligt att jag helt missat att lämna ett blodprov. Jag förklarar mitt dilemma för chefen, som insisterar att jag ska skriva en artikel om hur lågprisflygen till USA som går via Island tvingas lägga ner. Ett flyg till Chicago avgår inom några timmar och jag ska intervjua passagerarna. SU är tydligen på väg till flygplatsen (!) så jag får dispens att åka dit på vägen. Vi åker buss till sjukhuset, jag och en fotograf och någon till.

När jag kommer fram måste jag hitta till IVF-enheten och blodprovtagningen. SU har givetvis ändrat utseende i min dröm och liknar mest ett gammalt operahus eller en skola. Det är många korridorer att gå igenom och jag springer för att hinna. Till slut hittar jag dit men då ska sköterskorna precis ha fikapaus – klockan är ju 9.30. En sur sköterska drar tag i min arm och säger något elakt medan hon tar blodprovet – sen är det klart. På något sätt tar jag mig till jobbet igen.

Sen vaknade jag av att min man gick upp på toa och när jag somnade om lyckades jag drömma om det hela igen. Den här gången hittade jag lätt till blodprovsmottagningen eller vad det nu kan heta för jag hade ju redan varit där förut… Lite detaljer var förändrade, jag fick skjuts dit av en mycket snygg kille som började flörta med mig och dessutom körde mig hem. I en senare dröm fick jag skjuts till SU av mitt ex, som inte var speciellt glad över att ha fått uppgiften.

När mobilen pep till i morse (inte samma signal som fjuttlarmet, tack och lov) så kändes det som om jag hade varit på SU hela natten. Vilket jag visserligen hade, om än inte fysiskt.

I morse var det dock inte svårt att hitta och det hela gick väldigt bra. Jag träffade dessutom på en Iris-kompis i väntrummet och det är ju alltid kul att snacka med någon man känner.

Nu återstår bara att vänta på att de ringer och berättar när jag ska börja med sprutorna.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. crrly skriver:

    Vilken jobbig natt du har haft!! 🙂 Skönt att det gick bra sen.

  2. Anonymous skriver:

    Jag håller tummarna för att du får börja idag gumman! Hu, vilken natt du har haft… Kram Tilda

  3. Tinselflickan skriver:

    Ja, det var en låååång natt.

    Men nu vet jag.

    Sprutstart i morgon. Ska bara se om jag kan hitta alla broschyrerna nu igen. De är ju inte direkt generösa med sånt på SU…

Kommentera

Besökare

  • 142,557 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

